احترام به نیروی انسانی، باید سرلوحه کار مدیران پست باشد

احترام به نیروی انسانی، باید سرلوحه کار مدیران پست باشد
شهریور ۲۵, ۱۳۹۹
130 بازدید

رمضانعلی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست در نشست هم اندیشی مدیران، نیروی انسانی را مهمترین سرمایه این شرکت توصیف کرد و رسیدگی به مسائل آنها را وظیفه ای مهم برای مدیران شرکت دانست. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، در این نشست که صبح امروز با حضور همه مدیران ستادی و اجرائی به […]

رمضانعلی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست در نشست هم اندیشی مدیران، نیروی انسانی را مهمترین سرمایه این شرکت توصیف کرد و رسیدگی به مسائل آنها را وظیفه ای مهم برای مدیران شرکت دانست.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، در این نشست که صبح امروز با حضور همه مدیران ستادی و اجرائی به صورت حضوری و ویدئوکنفرانس برگزار شد، سبحانی‌فر با گرامیداشت یاد و خاطره کارکنانی که در راه انجام خدمت جان خود را از دست دادند، از تلاش‌های کارکنان شبکه پستی کشور در دوره بحران شیوع کرونا قدردانی کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امنیت شغلی و ارتقا معیشت در دستور کار ماست، گفت: باید سختی کار را با مزایای مناسب همراه کنیم که نیروها علاقه مند باشند و به استقبال کار بروند.

وی افزود: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه شرکت ملی پست است و من با هرگونه تعدیل نیرو یا کاهش ظرفیت نیروی انسانی مخالفم. برعکس، معتقدم به جای تعدیل نیرو و کاهش آنها، باید برای آنها کار تولید کرد. باید حرکت کرد و با درآمدهای پایدار، توسعه بازار و جذب مشتری از سرمایه انسانی خود استفاده کنیم.

مدیرعامل با اشاره به اهمیت جایگاه نیروی انسانی در شرکت ملی پست، اظهار امیدواری کرد: در دوماه آینده بتوانیم نسبت به تبدیل وضعیت حداقل پنجاه درصد از نیروهای قراردادی و حتی شرکتی اقدام لازم را انجام دهیم.

سبحانی‌فر ادامه داد: احترام به نیروی انسانی باید سرلوحه کار مدیران باشد و آنها باید شنونده مشکلات و مسائل پرسنل باشند و با توجه ویژه به نیروهای خود، نسبت به حل مشکلاتشان اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رسالت پست را خدمت رسانی به همه اقشار جامعه توصیف کرد و گفت: باید هدفگذاری خدمات پست بر رضایت مندی مردم استوار باشد و لازمه دستیابی به این هدف، کنترل مداوم شاخصهای کمی و کیفی در ارائه خدمات است.

وی افزایش رضایت مردم را وابسته به رشد شاخصهای کیفی دانست و گفت: افزایش کیفیت موجب افزایش درآمد برای پست خواهد شد و از طرف دیگر، افزایش درآمد شرکت باعث بالا رفتن رضایت کارکنان و خانواده بزرگ پستی می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست افزود: در خصوص تجزیه و مبادلات، در همه مراحل، نیاز به اصلاح و بهبود فرآیندها داریم و لازم است سیستم سورتینگ مکانیزه با رفع مشکلات فنی به سرعت به بهره برداری برسد.

سبحانی‌فر خاطرنشان کرد: در فرآیند رهسپاری استفاده از خطوط ریلی و راه آهن را به عنوان یک روش مبادله امن و سریع شروع کردیم، آن را گسترش خواهیم داد و می‌کوشیم در ماههای آینده حتی واگن اختصاصی برای خودمان خریداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال تمرکز زدایی از مرکز تجزیه و مبادلات تهران هستیم گفت: با راه اندازی مرکز تجزیه و مبادلات پیام به زودی در این مورد تحولی جدی صورت خواهد گرفت و باعث سبک تر شدن کار، کاهش فشار به پرسنل و افزایش سرعت و کیفیت خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اساسنامه شرکت ملی پست را بسیار غنی و کامل توصیف کرد و افزود: مطابق این اساسنامه که قانون خدمات پست محسوب می شود شرکتهای دیگر نمی توانند جزیره ای و بدون عبور از درگاه پست عمل کنند. ما نباید کم کاری کنیم و از حق نظارت خودمان بر قبول مرسولات پستی دفاع کنیم.

وی با یادآوری اینکه ما بخش خصوصی را شریک خود می دانیم نه رقیب، ادامه داد: با این حال باید وظایف و نقش‌ها سامان پیدا کند و شفاف باشد. ملاک قانون است و اینجا اساسنامه شرکت ملی پست حکم قانون را دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست اظهار داشت: هوشمندسازی آی‌سی‌تی یک اولویت است و لازم است با تأمین اعتبار لازم نسبت به ایجاد آی‌سی‌تی برای روستاهایی که از آن محرومند، اقدام جدی کنیم و خدمات پستی را در این زمینه توسعه دهیم.

سبحانی‌فر افزود: در حال مذاکره و فراهم سازی مقدمات تجهیز وسایل نقلیه برای موزعین هستیم و با توجه به افزایش حجم بسته های پستی تلاش می کنیم برای بخش توزیع، وانت های بیشتری را به شبکه حمل و نقل پست تزریق کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست اضافه کرد: برای افزایش سرانه ترافیک، باید شیوه ها و برنامه ها را به صورت جدی تغییر داد و میان ترافیک سرویسهای مختلف تناسب و تعادل برقرار کرد.

در این نشست، اعضای هیئت مدیره و مدیران ستادی و استانها، ضمن ارائه گزارش عملکرد، به تشریح اهداف و برنامه های خود در حوزه های مختلف شرکت ملی پست پرداختند.

 

برچسب‌ها:,