توزیع سالانه حدود ۳۰۰ میلیون مرسوله پستی در کشور + مصاحبه

توزیع سالانه حدود ۳۰۰ میلیون مرسوله پستی در کشور + مصاحبه
مهر ۴, ۱۳۹۹
130 بازدید

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران اعلام کرد : سالانه حدود ۳۰۰ میلیون مرسوله از طریق شرکت ملی پست کشور توزیع می شود که این رقم تا ۶۰۰ میلیون قابل افزایش است. مدیرعامل شرکت ملی پست ایران  در حاشیه ی بازدید از زیرساخت‌های پست گیلان در رشتگفت : در حال حاضر سالانه حدود ۳۰۰ میلیون مرسوله در […]

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران اعلام کرد : سالانه حدود ۳۰۰ میلیون مرسوله از طریق شرکت ملی پست کشور توزیع می شود که این رقم تا ۶۰۰ میلیون قابل افزایش است.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران  در حاشیه ی بازدید از زیرساخت‌های پست گیلان در رشتگفت : در حال حاضر سالانه حدود ۳۰۰ میلیون مرسوله در کشور توزیع می شود و شرکت پست در نظر دارد با توسعه ی امکانات زیرساختی و حمل و نقلی ، این رقم را تا ۶۰۰ میلیون مرسوله در سال افزایش دهد.
رمضانعلی سبحانی فر با اشاره به حذف قبض های کاغذی آب ، برق ، گاز و تلفن مشترکان ، به تاثیر این روند در کاهش ارقام مرسولات پستی در کشور اشاره کرد و افزود : یک سوم از مرسولات پستی کشور معادل صد میلیون عدد را همین قبض های کاغذی مشترکان تشکیل می داد که با حذف این قبوض این میزان به طور قابل توجهی کاهش یافته است.
رمضانعلی سبحانی فر همچنین بر لزوم توسعه ی زیرساخت‌های حمل و نقلی بویژه بهره گیری از واگن‌های خط آهن و چارترهای هوایی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر در ۸ استان کشور ، امکان نقل و انتقال مرسولات پستی از طریق خط آهن مهیا شده و تلاش می شود در ۲ ماه آینده ، گیلان نیز از این ظرفیت بهره مند شود.
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران همچنین از تلاش برای بهره گیری از خطوط هوایی استان بویژه چارتر شرکت‌های هواپیمایی برای تسریع در روند نقل و انتقال مرسولات پستی تاکید کرد و افزود : این امر می تواند در رفع نقیصه ی تاخیر در روند تحویل به موقع مرسولات پستی موثر باشد.

 

متناسب با نیاز جامعه زیر ساخت‌های پست توسعه می یابد

مدیرعامل شرکت ملی پست، گفت: شیوه کسب و  کار  پست همسو با تغییر نیاز جامعه بایستی تغییر کند و بسته و امانت جایگزین پست نامه شده و  زیر ساخت ها توسعه یابد.

رمضانعلی سبحانی‌فر در جریان بازدید از وضعیت پست گیلان، با کارکنان بخشهای مختلف پست استان دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این بازدید ضمن قدردانی از خدمات و تلاش های کارکنان پست استان اظهار داشت: با اساسنامه بسیار غنی شرکت ملی پست بایستی شیوه کار در پست تغییر یابد.

معاون وزیر ادامه داد: با فراهم نمودن بستر و زیر ساخت لازم در تامین رضایتمندی متناسب با شرایط مشتریان اقدام می نماییم.

سبحانی‌فر با اشاره به اینکه شرکت های پستی در جهان سودده هستند، افزود: در کشور سرعت به روز رسانی و توسعه پست مطلوب نبوده و ما تلاش می کنیم این روند با شتاب بیشتری انجام شود.

 

مدیرعامل شرکت ملی پست در جریان سفر به گیلان، ، در جلسه شورای اداری اداره کل پست استان حضور یافت.

رمضانعلی سبحانی فر در این جلسه ، با اشاره به اینکه اجرای طرح ستاپ و ساماندهی پرداخت ها براساس کارکرد، توانسته عملکرد و پرداختی به کارکنان را افزایش دهد، گفت: بهبود سطح معیشت و سطح درآمد، در گرو افزایش سرانه مرسولات است.

سبحانی‌فر افزود: در تلاشیم بتوانیم ۵۰ درصد از کارکنان قراردادی را تبدیل وضعیت کنیم و در حال بررسی برای تبدیل کارکنان شرکتی به قراردادی نیز هستیم.

مدیرعامل با اشاره به توسعه طرح ستاپ در شرکت ملی پست و ضرورت ارتقا هر چه بیشتر کیفیت خدمات و جذب بازارهای جدید، افزود: راهکارهای ویژه‌ای برای مجاب کردن دستگاه‌ها به منظور واگذاری خدمات نیابتی به شبکه پستی، برابر آنچه در قانون  آمده است، باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون وزیر تصریح کرد: طرح پیشنهادی هوشمند سازی، سورتینگ و مکانیزه کردن مرکز تجزیه و مبادلات می بایست در اسرع وقت آماده و ارایه شود.

سبحانی فر همچنین در تاکید بهبود فرایند رهسپاری گفت: در سایه تعامل با حوزه فنی شرکت، در استفاده بهینه از باکس های ویژه حمل مرسولات،  می بایست فرایند ارتقا کیفیت خدمات و جابجایی مرسولات را سرعت بخشید.

وی با اشاره به افزایش ترافیک و توزیع به موقع مرسولات پستی در کشور، اظهار داشت: با توجه به مذاکرات انجام شده با شرکت راه آهن، استفاده از خطوط ریلی و واگن های استیجاری برای حمل و نقل سریع مرسولات پستی، در برنامه اجرایی شرکت ملی پست قرار گرفته است.

معاون وزیر همچنین در راستای هم افزایی و توسعه هرچه بیشتر تعامل و همکاری با دفاتر ict روستایی، گفت: حمایت از کسب و کارهای بومی و خدمات رسانی بهینه به روستاییان از اولویت های اصلی شبکه است.

 

 

شرکت ملی پست آمادگی ایجاد سورتینگ مکانیزه را دارد

رمضانعلی‌سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت ملی پست در ادامه سفر به استان گیلان ، در  دیدار با استاندار گیلان ضمن قدردانی از استاندار گیلان به جهت همکاری با مجموعه پست استان گفت: شرکت ملی پست آمادگی لازم برای ایجاد سورتینگ مکانیزه خدمات پستی در رشت را دارد.

سبحانی‌فر ، گفت: با حمایت‌های استاندار از پست استان و توسعه دفاتر ICT روستایی بمنظور حمایت از کسب و کارهای بومی می توانیم در توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی سهیم باشیم.

وی با اشاره به توسعه و ضرورت ارتقا هر چه بیشتر کیفیت خدمات پستی، افزود: شرکت ملی پست آمادگی مناسب جهت همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی برای واگذاری خدمات نیابتی را دارد.

مدیرعامل تصریح کرد: در راستای بهبود خدمات، بر گسترش برنامه های پست با محوریت توسعه خدمات در بستر حمل و نقل ریلی متمرکز شده ایم و ظرفیت های خوبی در گیلان برای تحقق این مهم فراهم آمده است.

وی افزود: در طرح هوشمند سازی پست، مرکز مکانیزه پست و سورتینگ شامل خدمات خرید، انتقال، تجزیه مکانیزه و آماده سازی امانات پستی در رشت ایجاد خواهد شد.

سبحانی‌فر ادامه داد: در راستای تحقق دولت الکترونیک، لازم است دستگاه‌ها با رویکرد کاهش مراجعه مردم به ادارات، خدمات خود را تا حد ممکن بصورت الکترونیکی ارایه دهند و می توانند به صورت نیابتی، فعالیت هایشان را به مجموعه پست واگذار نمایند.

وی همچنین بر ایجاد دفاتر پیشخوان دولت در تمامی روستاها تاکید کرد و گفت: با بهره‌گیری گیری از خدمات پستی و تجارت الکترونیک، می‌توان کسب و کارهای کوچک روستایی همچون صنایع دستی را نیز رونق بخشید‌.

معاون وزیر با اشاره به نقش و اهمیت خدمات پستی در جریان شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: به دنبال توسعه خدمات پستی هستیم تا امکان خدمات رسانی بیشتری به مردم فراهم شود و همچنین این خدمات در استان گیلان روند رو به رشدی دارد که نیازمند زیرساخت هایی برای توسعه هرچه بیشتر است.

ارسلان زارع استاندار گیلان  نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت ۱۷ مهر (۹ اکتبر) روز جهانی پست و تبریک به فعالان این عرصه اظهار کرد: پست به لحاظ خدمت و قدمت از جایگاه خوبی بین مردم برخوردار است و در حقیقت مردم پست را مظهر ارتباطات در جامعه می دانند.وی افزود: واگذاری برخی خدمات دستگاه‌های اجرایی به پست نشانگر اهمیت و نقش موثر این نهاد است و با توجه به تنوع خدمات پستی در کشورهای توسعه یافته، بایستی با استفاده از فناوری های نوین و خدمات مطمئن، موجبات افزایش اعتماد جامعه به مجموعه پست فراهم شود.زارع با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید خدمات پست در مناطق مختلف استان به ویژه در مناطق محروم در حوزه ICT بیشتر شده است، گفت: خدمات این بخش نیازمند گسترش، تحول و ارتقاست و در این راستا باید نیازسنجی از موارد مورد تقاضای مردم صورت گیرد و در جهت رضایتمندی آنان گام های موثری برداشته شود.وی خاطرنشان کرد: استان گیلان با توجه به وجود ظرفیت های بسیار زیاد در بخش نیروی انسانی و منابع، می‌تواند در زمینه استقرار دولت الکترونیک و ارایه خدمات آسان به مردم پیشتاز باشد و در این خصوص باید از ابزارهای اطلاع رسانی و تبلیغات بیش از پیش بهره گیری شود.استاندار گیلان تسهیل خدمات پستی، تسریع در زمان توزیع مرسوله و دیگر فرایندهای پستی و نیز کیفی سازی خدمات را اموری دانست که تحقق آن افزایش اعتماد و رضایتمندی مردم را به دنبال دارد و افزود: شرکت ملی پست زمینه تحقق هر چه ‌بهتر و سریع‌تر اقتصاد مقاومتی را داراست و می‌تواند با فرهنگ سازی و ایجاد فرصت برای نفوذ بیشتر خدمات پستی در زندگی روزمره به ارکان مختلف کشور کمک کند.زارع با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت های پستی و تجارت الکترونیک، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا طی هفت ماه اخیر و ضرورت پرهیز مردم از ترددهای غیرضروری، ایجاد بسترهای مختلف برای ارایه خدمات غیرحضوری به ویژه در حوزه تجارت الکترونیک و نیز انتقال بسته های مردمی در درون استان از جمله کسب وکارها نیز می تواند در مدیریت این بیماری اثرگذار باشد.

استاندار گیلان افزود: پیگیری و هماهنگی های لازم برای در اختیار گذاشتن قطعه زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع برای احداث سوله و مرکز تجزیه و مبادلات هوشمند و سیستم های سورتینگ مرسولات پستی رشت با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به پست استان انجام خواهد شد.

در این دیدار جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه راه آهن گیلان ظرفیت خوبی برای توسعه خدمات پستی دارد، خاطرنشان کرد: تجهیزات مرتبط با خدمات رسانی و لجستیکی در پست، نیازمند نوسازی است و انتظار داریم که در این خصوص، از سوی شرکت ملی پست به استان کمک شود.

این دیدار با همراهی علیرضا زرگوش عضو هیئت مدیره، حسین غضنفری معاون فنی و بازرگانی، حسن عمیدی سرپرست دفتر ارتباطات و اموربین الملل، علی اکبر هادوی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و مهدی فخربین سبحانی مدیرکل پست این استان انجام گرفت.