تجزیه در مبدأ مهمترین اقدام برای بهبود مبادله مرسولات پستی است

تجزیه در مبدأ مهمترین اقدام برای بهبود مبادله مرسولات پستی است
آبان ۱۴, ۱۳۹۹
133 بازدید

مدیرعامل شرکت ملی پست در آیین معارفه مدیرکل جدید مرکز تجزیه و مبادلات، خواستار اقدام استان‌ها برای تجزیه در مبدأ و بهبود عملکرد هاب‌های پستی منطقه‌ای در کشور شد. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، در این مراسم که صبح امروز با حضور معاونان مدیرعامل و مدیران ستادی شرکت برگزار شد، رمضانعلی سبحانی فر […]

مدیرعامل شرکت ملی پست در آیین معارفه مدیرکل جدید مرکز تجزیه و مبادلات، خواستار اقدام استان‌ها برای تجزیه در مبدأ و بهبود عملکرد هاب‌های پستی منطقه‌ای در کشور شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، در این مراسم که صبح امروز با حضور معاونان مدیرعامل و مدیران ستادی شرکت برگزار شد، رمضانعلی سبحانی فر گفت: انتظار داریم با بهبود عملکرد هاب‌های منطقه‌ای و انجام تجزیه در مبدأ، بتوانیم مشکلات مربوط به مبادله مرسولات را کاهش دهیم و این امر جز با همدلی و هم‌افزایی همه مجموعه مقدور نخواهد بود.

وی افزود: همه اذعان داریم که تجزیه و مبادلات قلب پست است و طبیعی است که اگر قلب درست کار کند، همه ارگان‌های دیگر نیز می‌توانند در امنیت و با سرعت و دقت بالا کار کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سه راهبرد اساسی را در موضوع تجزیه و مبادلات پستی، یکپارچگی در مدیریت، اصلاح سیستم‌ها و بازمهندسی در خطوط مبادله دانست و به تشریح هرکدام پرداخت.

وی با اشاره به پرهیز از چندگانگی و پراکندگی در مدیریت مجموعه تجزیه و مبادلات، بر اهمیت مدیریت یکپارچه تأکید و خاطرنشان کرد: در همین راستا، هماهنگی‌ها و همدلی‌های لازم با واحدهای مختلف ستادی و اجرایی باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست با بیان اینکه کنترل و اصلاحات در سیستم‌ها امری ضروری است که باید به صورت پیوسته و شبانه‌روزی انجام شود، یادآوری کرد: از جمله مواردی که در خصوص کنترل سیستم‌ها موردنظر است، ورود و خروج کامیون‌هاست که باید با نظم و دقت بیشتری صورت گیرد تا از انباشت مرسولات جلوگیری شود و مبادله با نظم و طبق زمان بندی‌ها انجام شود.

سبحانی فر بازمهندسی خطوط مبادله را نیز از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌روی مدیریت جدید تجزیه و مبادلات دانست و افزود: این کار که باید با آنالیز و تحلیل دقیق کارشناسان صورت بگیرد، به افزایش سرعت و دقت در مبادله مرسولات کمک شایانی خواهد کرد.

وی استفاده از ظرفیت پست استان تهران را در مدیریت مرکز تجزیه و مبادلات خواستار شد و گفت: به اشتراک گذاشتن ابزارآلات، تجهیزات و حتی نیروی انسانی، می‌تواند به بهبود عملکرد مرکز تجزیه و مبادلات بیانجامد.

مدیرعامل شرکت ملی پست با یادآوری نقش جعبه‌های امن و اختصاصی برای مرسولات، امنیت و سلامت مرسولات را وابسته به این امر دانست و اضافه کرد: برای پیشگیری از استهلاک و فرسایش ناوگان حمل و نقل شرکت، باید قرارداد با راه آهن و شرکت‌های هواپیمایی موردنظر قرار گیرد و ظرفیت حمل و نقل ریلی در امر مبادله مرسولات، بیش از گذشته مورد استفاده قرار گیرد.

حمیدرضا آقاجانی مدیرکل سابق مرکز تجزیه و مبادلات در این جلسه با اشاره به افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی حجم مرسولات از زمان همه‌گیری ویروس کرونا، از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان این مرکز قدردانی کرد و گفت: بدون فداکاری همکارانم در این دوره بحرانی و حساس، امکان عبور از مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس و افزایش بی‌سابقه حجم کار مرکز تجزیه و مبادله وجود نداشت.

مهدی مقصودی سرپرست جدید مرکز تجزیه و مبادلات نیز با قدردانی از حسن اعتماد مدیرعامل در این انتصاب و تشکر از زحمات و اقدامات مدیرکل سابق، همکاری و هماهنگی کلیه واحدهای اجرایی و ستادی را برای غلبه بر مشکلات خواستار شد و افزود: در فاز اول می‌کوشیم تکلیف کارهای نیمه‌تمام را روشن کنیم و از همه همکاران انتظار دارم کیفیت انجام کارها را به عنوان شاخص و معیار اصلی در نظر بگیرند.

در ادامه و پس از تودیع و معارفه مدیران، مدیرعامل شرکت ملی پست ضمن بازدید از مرکز تجزیه و مبادلات و فرآیند آماده سازی و رهسپاری مرسولات، با کارکنان این مرکز گفتگو کرد و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.