با توسعه زیرساخت‌ها در پی بهبود عملکرد پست هستیم

با توسعه زیرساخت‌ها در پی بهبود عملکرد پست هستیم
دی ۱, ۱۳۹۹
125 بازدید

  مدیرعامل شرکت ملی پست در گفتگوی زنده اینستاگرامی به مناسبت شب یلدا، به تشریح عملکرد و  برنامه های آینده این شرکت پرداخت و به سئوالات بینندگان این برنامه پاسخ داد.  رمضانعلی سبحانی فر از تلاشهای کارکنان شبکه پستی کشور در دوران سخت شیوع کرونا و در شرایط بد آب و هوایی قدردانی کرد و […]

 

مدیرعامل شرکت ملی پست در گفتگوی زنده اینستاگرامی به مناسبت شب یلدا، به تشریح عملکرد و  برنامه های آینده این شرکت پرداخت و به سئوالات بینندگان این برنامه پاسخ داد.

 رمضانعلی سبحانی فر از تلاشهای کارکنان شبکه پستی کشور در دوران سخت شیوع کرونا و در شرایط بد آب و هوایی قدردانی کرد و با اشاره به پشتیبانی مناسب از سوی سایر همکاران در حوزه ستاد و مدیران، گفت: می دانم که بسیاری از واحدهای اجرایی و عملیاتی و بسیاری از مدیران شرکت در این ماههای دشوار به صورت شبانه روزی در حال انجام وظیفه هستند.

وی با بیان اینکه افزایش حجم مرسولات باعث شده در نقطه های کلیدی فضاهای مربوط به تجزیه و مبادلات گسترش پیدا کند، افزود: این کار در حال حاضر فقط به عنوان مسکن عمل می کند، اصل کاری که باید انجام شود سورتینگ و تجزیه مکانیزه مرسولات است که با اقداماتی که در دست انجام داریم و ظرف ماههای آینده به نتیجه خواهد رسید این مشکل به صورت دراز مدت و دائمی حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست ادامه داد: استفاده از ترولی ها که باعث تسهیل خدمات می شود در حال انجام است، در حال حاضر  این کار برای جابه جایی ایمن و سریعتر مرسولات در مراکزی آغاز شده و قصد داریم با پیش بینی اعتبارات لازم تعداد آنها را تا اندازه ای که نیازمان ایجاب می کند افزایش دهیم.

وی با اشاره به دشواریهای کار توزیع در هوای سرد به خصوص با استفاده از موتورسیکلت، گفت: در این زمینه هم ضمن پیش بینی اعتبارات لازم در آستانه اتخاذ تصمیمات مهمی هستیم و با وجود تنگناهای مالی موجود، اقدامات موثری را در حوزه زیرساخت انجام خواهیم داد که از آن جمله می توان به اضافه کردن حدود ۴۰۰ دستگاه وانت و ۱۰۰ ماشین مزدای کارا به ناوگان شبکه پستی در جاهایی که تراکم مرسولات بیشتر است، اشاره کرد.

سبحانی فر افزود: در خصوص طراحی و تهیه لباسهای پرسنل توزیع از قبیل کفش، بارانی و کاور که برای این موقع سال ضرورت بیشتر دارند و همچنین خورجینهای مناسب برای جابه جایی حجم بیشتری از پاکتها و بسته ها، قراردادها را پیش از این با پیمانکاران منعقد کردیم و در حال حاضر بخشی از آنها آماده شده که در روزهای آتی توزیع خواهند شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت امنیت شغلی و معیشت کارکنان ابراز داشت: در این زمینه به خاطر الزامات قانونی مربوط به دستگاههای اجرائی، روند حرکت مقداری کند پیش می رود، ولی همچنان در حال پیشروی است، به ویژه برای تبدیل وضعیتها در ماههای اخیر  در حال تصویب چارت تفصیلی استانها هستیم و امیدواریم متعاقب آن کار تبدیل وضعیتها با سرعت بیشتری انجام شود.

سبحانی فر با بیان اینکه حق همکاران ما این نیست که با سختی کاری که دارند نتوانند از حقوق لازم بهره مند باشند گفت: در مورد سختی کار، در حال رایزنی با سازمانهای ذیربط و بررسی ظرفیتهای قانونی آن هستیم و سعی داریم این کار را از مسیر کوتاهتری پیش ببریم.

وی توجه به وضع همکاران بازنشسته را از مهمترین مسائل شرکت ملی پست دانست و با یادآوری پرداخت معوقات آنها در ماههای گذشته افزود: به دلایلی که از قبل وجود داشت، دریافتی های آنها کاهش یافته اما اصلاحاتی را در بخش کسورات بازنشستگی در دستور کار قرار داریم و انشالله از همین ماه تاثیرات مثبت آنها را مشاهده خواهیم کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست ادامه داد: در بخش رفاهیات پرسنل، تفاهم نامه هایی با فروشگاههای جانبو و افق کوروش منعقد شد که طی آن کارتهای اعتباری سه ماهه برای خرید در اختیار کارکنان قرار داده خواهد شد و نیز برای فروشگاههای رفاه کارتهای چهارماهه تهیه می شود که همکاران می توانند از اعتبار موجود در آن استفاده کنند و بعد از چهار ماه بدون سود از حقوق آنها کسر شود.

وی با بیان اینکه می دانیم حق همکاران بیشتر از اینهاست، اما برای کسب درآمد بیشتر باید زیرساختها را تقویت کرد، افزود: راه اندازی ترولی ها، سورتینگ پیشرفته و نیز استفاده از حمل و نقل ریلی از جمله قطار اختصاصی پست از جمله اقدامات اساسی است که با عقد قراردادهای مربوطه در حال انجام آنها هستیم و در تلاشیم تا اکثر استانهای کشور را در مسیر این قطار اختصاصی قرار دهیم و به این طریق عملکرد مبادله را سرعت و کیفیت بیشتری ببخشیم.

سبحانی فر در بخش دیگری از این گفتگو و در مورد سوابق خدمات خود گفت: بخش زیادی از سوابق اجرائی من مربوط به کار در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، پس از آن در مجلس شورای اسلامی  و کمیسیون صنایع به عنوان رئیس کمیته ارتباطات مشغول بوده ام، یکی از اقداماتی که در آن دوران توانستم انجام دهم جلب رأی نمایندگان مجلس برای جلوگیری از انحلال و ادغام وزارت ارتباطات و نیز تدوین و تصویب اساسنامه مترقی شرکت ملی پست به عنوان یک شرکت دولتی بود.

مدیرعامل شرکت ملی پست در پاسخ به سئوالی دیگر ضمن عذرخواهی از تأخیرهای احتمالی در توزیع مرسولات، افزایش حجم بی سابقه مرسولات حدود سه برابر حد معمول و بالاتر از ظرفیتها و زیرساختهای شرکت، گرایش کم سابقه مردم در شرایط کرونایی به استفاده از خدمات پست و نیز ارزان بودن خدمات پستی را از دلایل عمده آن برشمرد و وعده داد: با پیدا کردن سازو کارهای مناسب، اصلاح رویه ها و توسعه زیرساخت در حال افزایش آمادگیها و بهبود شرایط هستیم.

در ادامه این برنامه از لباسهای نامه رسانی شامل کیف و کفش و کلاه کاسکت مخصوص نامه رسانها رونمایی شد و در خصوص زمان توزیع آنها در هفته پیش رو اطلاع رسانی شد.

پس از این گفتگو، مدیرعامل شرکت ملی پست با همراهی مدیران ستادی و اجرائی شرکت از فعالیت شبانه مرکز تجزیه و مبادلات بازدید کرد و ضمن نظارت بر اجرای فرآیندها، در خصوص بهبود عملکرد این مرکز دستوراتی صادر و توصیه هایی ارائه کرد.