گامی مهم در خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به مشترکان آب و فاضلاب و تکمیل پروژه جی نف

گامی مهم در خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به مشترکان آب و فاضلاب و تکمیل پروژه جی نف
اسفند ۳, ۱۳۹۹
116 بازدید

تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت ملی پست و شرکت مهندسی آب و فاضلاب با هدف تبادل اطلاعات بانک‌های اطلاعاتی مکان محور، طی مراسمی با حضور مدیران عامل دو طرف منعقد شد.  رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت ملی پست در این مراسم با اشاره به اینکه تبادل اطلاعات مکان محور، فرصت مناسبی برای ارایه خدمات مطلوب‌تر به مشترکان […]

تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت ملی پست و شرکت مهندسی آب و فاضلاب با هدف تبادل اطلاعات بانک‌های اطلاعاتی مکان محور، طی مراسمی با حضور مدیران عامل دو طرف منعقد شد.

 رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت ملی پست در این مراسم با اشاره به اینکه تبادل اطلاعات مکان محور، فرصت مناسبی برای ارایه خدمات مطلوب‌تر به مشترکان آب و فاضلاب فراهم می‌آورد، افزود: تکمیل و به‌روز‌ رسانی نقشه‌های مورد نیاز پروژه ملی جی‌نف، گامی مهم در راستای بهره‌برداری همه دستگاه‌های خدمات‌رسان از این پروژه به شمار می‌آید و نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها، شفاف‌سازی و کاهش بروکراسی اداری، بهبود کیفیت و سرعت خدمات‌رسانی دارد.

وی تصریح کرد: به موجب این تفاهم‌نامه، ارایه نشانی استاندارد و کدپستی توسط پست به شرکت آب و فاضلاب، تبادل اطلاعات نقشه توسط طرفین تفاهم نامه و انطباق کدپستی بر روی پارسل های نقشه توسط پست و ارایه آن به شرکت آّب و فاضلاب انجام می‌شود.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه دولت، دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی را مکلف به برون‌سپاری خدمات اجرایی کرده است، افزود: با توجه به گستردگی و پراکندکی واحدهای پستی در تمامی نقاط شهری و روستایی کشور و شبکه گسترده و مویرگی توزیع، آماده‌ایم تا انواع خدمات مورد نیاز مردم را به نیابت از شرکت آب و فاضلاب ارایه دهیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه نیز گفت: احتمال می رود با توجه به وضعیت بارشها تا کنون تعداد شهرهای دارای تنش آبی در کشور افزایش یابد و فهرست شهرهای مربوطه به زودی تعاتم خواهد شد.

 حمیدرضا جانباز  در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه تا چه زمانی کشور با مشکل جدی آب مواجه می شو، اظهار کرد: دو مطلب  را در طراحی طرح های آبرسانی در نظر گرفته ایم که شامل جمعیت و نرخ رشد و نیاز آب است، درخصوص جمعیت بر اساس مستند مرکز آمار ایران عمل می کنیم.

وی افزود: در خصوص سرانه مصرف نیز حدود ۱۰ سال پیش هرسال سعی شده مصرف کل آب شرب و سرانه مصرف را کاهش دهیم و برای این موضوع روشهای متفاوتی همچون روش های فنی مثل مدیریت فشار در شبکه و شبکه های هوشمند آب شرب و بخشی از آن نیز فرهنگ سازی را در نظر گرفته ایم.

با مدیریت مصرف دچار مشکل جدی برای تامین آب شرب نخواهیم شد

مدیرعامل شرکت مهندسی  آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه بخشی نیز که بسیار مهم است برنامه ریزی برای آینده است، گفت: هدف این است که ما سامانه ها را طوری تاب آور کنیم که حتی اگر خشکسالی نیز وجود داشته باشد، مشکل کمتر به مشترکان منتقل شود که شامل احداث مخازن آب شرب، تکمیل سامانه های آبرسانی در کشور حفرو تجهیز چاه های جایگزین برای پدافند غیرعامل می شود و به طور کلی شش اقدام برای افزایش تاب آوری در سامانه های آبرسانی تعریف کردیم.

جانباز با بیان اینکه ما در آینده با مدیریت مصرف دچار مشکل جدی برای تامین آب شرب در نقاط جمعیتی نخواهیم شد، گفت: البته ما در برخی مناطق شهری و روستایی با مشکلاتی مواجه هستیم چون سامانه های ما هنوز کامل نیست که البته با همکاری دولت و مجلس هر سال طرح ها در حال انجام هستند که امیدواریم مردم با مشکل مواجه نشوند.

تا قبل سال فهرست شهرهای دارای تنش آبی منتشر می شود

وی در خصوص شهرهای دارای تنش آبی گفت: تابستان سال جاری تعداد شهرهای دارای تنش آبی ۲۲۵ شهر بودند؛ پیش بینی ما این است که با توجه به وضعیت بارشها علی رغم اینکه تعداد زیادی از طرح های آبرسانی انجام شده و به ثمر رسیده تعداد شهرهای دارای تنش آبی کاهش یابد، جلسات مشترک شرکتهای آب و فاضلاب و آب منطقه ای و هواشناسی در حال برگزاری است. این هفته جلسات استان اصفهان و یزد و کرمان و تا قبل سال فهرستی از شهرهایی که دارای تنش خواهند بود را منتشر میکنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی  آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه اگر وضعیت بارش ها به همین منوال باشد به طوری که در حال حاضر نسبت به میانگین بلندمدت بیش از ۳۰ درصد عقب هستیم، در این شرایط درتعدادی از  مناطق جمعیتی کشور دچار مشکل خواهیم بود اما امیدواریم که این کاهش بارش در ماه های فرودین و اسفند جبران شود ولی بر اساس بدترین سناریو برنامه ریزی می کنیم و از این هفته جلسات کاهش تنش و افزایش تاب آوری مناطق جمعیتی کشور را با سه استان اصفهان کرمان و یزد آغاز می کنیم و این مساله ادامه پیدا خواهد کرد و همه استان های کشور پایش می شوند.

جانباز با بیان اینکه در صنعت آب و فاضلاب شرکتهای ما با ۲۵ میلیون مشترک در شهرها وروستاهای کشور در ارتباط هستند، گفت: اینکه اطلاعات ما مکان محور  باشد یکی از خواست های دیرینه ما بوده است؛ به نحوی که اینها تبدیل می شود به نقشه هایی که بعد می تواند مشخصات فنی هر اشتراک  را داشته باشد و خدمات رسانی ما بهتر انجام شود.

وی با بیان اینکه مثلا اگر مشترکی در نقطه ای از کشور دچار مشکل می شود، اگر این سامانه تکمیل شود به راحتی متوجه می شویم که جنس انشعاب، قطر لوله و نوع انشعاب چی بوده و این باعث میشود که سرعت خدمات رسانی بیشتر شود، اظهار کرد: انجام این کار نیازمند هزینه زیادی بود و باید خودمان انجام میدادیم اما با تفاهم نامه شرکت ملی پست این اتفاق افتاد یعنی ما اطلاعات سیستم پست را در خدمت میگیریم و کاری که هزینه و وقت زیاد نیاز داشت اطلاعات را دراختیار میگیریم و این کار باعث کاهش هزینه های ما و کاهش زمان خدمات رسانی به مشترکین می شود.

 

برچسب‌ها: