پیام تبریک نوروزی “مدیرعامل شرکت ملی پست”

پیام تبریک نوروزی “مدیرعامل شرکت ملی پست”
اسفند ۳۰, ۱۳۹۹
160 بازدید

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ فرا رسیدن نوروز باستانی و رستاخیز بهار را به یکایک تلاشگران صنعت پست کشور شادباش می‌گویم. جای بسی افتخار است که در آغاز سال ۱۴۰۰ هجری شمسی همراه با شکوفایی بهار طبیعت، از اهتمام و […]

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

فرا رسیدن نوروز باستانی و رستاخیز بهار را به یکایک تلاشگران صنعت پست کشور شادباش می‌گویم. جای بسی افتخار است که در آغاز سال ۱۴۰۰ هجری شمسی همراه با شکوفایی بهار طبیعت، از اهتمام و تلاش مسئولانه شما همکاران عزیز صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم.

در سالی که گذشت به واسطه هجوم ویروس مهلک کرونا به کشور تعداد ۸ نفر از همکاران عزیزمان را از دست دادیم، یاد و خاطره این ایثارگران که در راه خدمت‌رسانی به جامعه و کمک به حفظ سلامت هموطنان، جانشان را از دست دادند، گرامی می داریم.

صنعت پست کشور در سال ۱۳۹۹ با همه فراز و فرودهای تلخ و شیرینش، با به کارگیری هوشمندانه فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های کشور، مؤلفه‌های یک صنعت «اثربخش، پایدار و پویا» را در اقتصاد ایران به نمایش گذاشت و ان‌شاءالله با شور و اشتیاق وافر، برای ایرانی آبادتر، مصمم‌تر از گذشته در این مسیر گام برخواهد داشت.

در روزهای سخت کرونایی “پست” پیشگام سازمان ها قرار گرفت، بیش‌ از پیش در کنار مردم ایستاد و افتخار خدمت رسانی بیشتر به آن‌ها را پیدا کرد.

تغییر سبک زندگی مردم، افزایش خرید و فروش های اینترنتی در کنار ایجاد فهرست متنوع کارهای اداری که پست نیابتی انجام و هموطنان را از تردد در جامعه بی‌نیازکرد، باعث شد تا مردم بتوانند با خیال آسوده در خانه بمانند و از خطر ابتلا به ویروس کرونا ایمن باشند.

مسئولیت ‌پذیری و کار فشرده همکاران ما درکنار یک تغییر سبک و توسعه تجارت الکترونیک در سال گذشته به ثبت رکوردهای قابل‌ توجهی در خدمات رسانی به هموطنان منجر شد و تغییر ماهیت کسب و کار پست از جابجایی پاکت به بسته و امانت، به‌ ویژه مرسولات کسب و کارهای اینترنتی، از جمله بزرگترین نمایشگاه مجازی کتاب، تسریع در بازنگری بر زیرساخت ها و اجرای طرح تحول پست را به همراه داشته است.

راه اندازی نخستین مرکز پردازش هوشمند مرسولات، راه اندازی ۵ هاب منطقه ای، ایجاد و توسعه مراکز تجزیه و مبادلات و تجهیز به ۴هزار ترولی، کانوایر، اسکنر و سایر ملزومات، برای حفظ سلامت امانات، توسعه ناوگان حمل و نقل پستی درون شهری با خرید ۴۰۰ دستگاه وانت، استفاده از خطوط اختصاصی ریلی و اجرای پروژه یکپارچه GNAF و سایر اقدامات، گام‌هایی مهم است که در طی مدتی کوتاه در راستای افزایش ظرفیت و توان شبکه پست برداشته شده است .

ارتقای امنیت و معیشت شغلی، برقراری رفاهیات کارکنان و توجه به پرداخت عملکردی، تامین لباس جدید برای موزعین و تغییر وضعیت جمعی از کارکنان  واجد شرایط به رسمی قطعی و اخذ کد شناسه برای حدود ۲هزار نفر، از اقداماتی بود که در ماه های اخیر در حوزه نیروی انسانی انجام و در سال آینده این روند استمرار دارد.

همکاران گرانقدرم؛ می دانم که به خاطر شرایط ویژه‌ای که در کشور و جهان ایجاد شده، در حال سپری کردن روزهای سختی برای خدمت‌رسانی هستید، ولی شرایط کنونی و این بحران برای شبکه پستی کشور به یک فرصت در راستای خدمتی ارزشمند به جامعه تبدیل و در اذهان مردم ماندگار خواهد شد.

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با تغییر رویکرد و توانمندسازی خود خصوصاً در بخش توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات، دامنه جدیدی از خدمات را در راستای تامین نیازهای مشتریان و رونق کسب و کار و اقتصاد دیجیتال ایجاد کرده  است .

در این برهه تاریخی، با لطف خداوند متعال و به پشتوانه همدلی، همکاری و تلاش سترگ شما، نقشه راه «عصر نوین  شبکه پستی کشور» ریل‌گذاری گردیده و گام های اساسی برای “تحول بنیادین پست” با توسعه متوازن و پایدار این صنعت با اعتماد و باور به ظرفیت های فراوان شرکت، توانمندی‌های فناورانه و سرمایه ارزشمند انسانی برداشته شده است .

بی تردید پست با ارتقای بیشتر خدمات خود و گسترش زیرساخت ها در آینده ای نزدیک به عنوان بزرگترین سکوی تجارت الکترونیک درعرصه خدمت رسانی خواهد درخشید.

در پایان بار دیگر فرا رسیدن بهار زندگانی و آغاز سال نو را که همواره نوید بخش افکار نو، کردار نو و تصمیم‌های نو برای آینده است تبریک عرض نموده و برخورد لازم می دانم از فداکاری ها و تلاش های همکاران و همچنین صبر و همراهی خانواده های محترمشان قدردانی نمایم و امیدوارم آینده ای که امید داریم بهتر از گذشته باشد. در آستانه سال نو و تقارن آن با ایام خجسته شعبان؛ دست به دعا برمی‌داریم و ” حول حالنا الی احسن الحال” را نخست به نیت ریشه کنی بیماری کرونا و بهبود حال همه مبتلایان و سپس برای آینده ای زیبا و پویا و سرشار از آرامش؛ زمزمه می کنیم.

 

“رمضانعلی سبحانی فر “