از توسعه ارتباط پستی با رومانی تا محدودیت پستی با هند

از توسعه ارتباط پستی با رومانی تا محدودیت پستی با هند
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۰
150 بازدید

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به توسعه روابط پستی ایران با کشور رومانی گفت: به سبب شیوع ویروس کرونای هندی به طور موقت ارتباط پستی مان با کشور هند با محدودیت انجام می‌شود. آقای رمضانعلی سبحانی فر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: ما در ۱۹۲ کشور نمایندگی داریم […]

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به توسعه روابط پستی ایران با کشور رومانی گفت: به سبب شیوع ویروس کرونای هندی به طور موقت ارتباط پستی مان با کشور هند با محدودیت انجام می‌شود.

آقای رمضانعلی سبحانی فر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: ما در ۱۹۲ کشور نمایندگی داریم و همچنان به دنبال توسعه مبادلات پستی به ویژه با کشور‌هایی هستیم که ارسال مراسلات بیشتر است.
وی گفت: براساس درخواست سفیر رومانی و برگزاری چند نشست، توسعه روابط پستی میان دو کشور در دستور کار قرار گرفته است و همچنین نمایشگاه مشترک تمبر دو کشور را هم برگزار خواهیم کرد و بنا داریم این اتفاق در خصوص دیگر کشور‌های متقاضی هم رخ دهد تا از این طریق بتوانیم روابط پستی مان را با دیگر کشور‌ها توسعه دهیم.
آقای سبحانی فر افزود: با توجه به شرایط فعلی و جایگزینی تجارت الکترونیک با تجارت سنتی با توسعه این روابط موجب رونق هر چه بیشتر تجارت و بازرگانی کشور‌ها خواهیم شد.

 

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که با توجه به شیوع ویروس کرونای هندی چه تغییری در روابط پستی میان ایران و هند ایجاد شده است؟ گفت: از چند روز گذشته اعلام کردیم که ارسال بسته‌های پستی به سمت هند به طور موقت توقف یابد و از سوی هند هم اگر بسته‌هایی ارسال شود این بسته‌ها بعد از ضدعفونی، دو هفته نگهداری و سپس به گیرنده ارسال می‌شود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره حضور پست در نمایشگاه مجازی قرآن کریم هم گفت: ما همان طور که نمایشگاه مجازی کتاب را در بهمن پارسال برگزار کردیم و بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار جلد کتاب با همکاری پست ارسال شد، برنامه ریزی کردیم که برای نمایشگاه مجازی قرآن هم با توجه به ثبت نام تعداد زیادی از ناشران همکاری کنیم به این ترتیب که کتب مورد درخواست مردم از طریق پست به رایگان ارسال می‌شود.
وی همچنین اعلام آمادگی کرد که شرکت ملی پست در صورت برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن هم همکاری برای ارسال کتب داشته باشد.
آقای سبحانی فر گفت: امروز یکی از نیاز‌های مسلمانان در کشور‌های اسلامی و غیر اسلامی به کتب اسلامی است که شاید در دسترس آن‌ها نباشد و ما حاضریم در ارتباط پستی با ۱۹۲ کشور جهان که داریم کتاب‌های درخواستی مسلمانان جهان را برای آن‌ها ارسال کنیم