اسناد به‌جامانده پستی؛ روایتگر تاریخ و فرهنگ کشور است

اسناد به‌جامانده پستی؛ روایتگر تاریخ و فرهنگ کشور است
اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۰
132 بازدید

معاون وزیر ارتباطات در حاشیه نمایشگاه اسناد و اقلام پستی گفت: “اسناد بجا مانده پستی؛ نشان دهنده پیشینه پرافتخار تاریخی و فرهنگی کشور است.” به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، نمایشگاه اسناد و اقلام پستی صبح امروز همزمان با گرامیداشت روز موزه با حضور مونسان وزیر میراث فرهنگی و سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی […]

معاون وزیر ارتباطات در حاشیه نمایشگاه اسناد و اقلام پستی گفت: “اسناد بجا مانده پستی؛ نشان دهنده پیشینه پرافتخار تاریخی و فرهنگی کشور است.”

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، نمایشگاه اسناد و اقلام پستی صبح امروز همزمان با گرامیداشت روز موزه با حضور مونسان وزیر میراث فرهنگی و سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست در کاخ گلستان برگزار شد.

سبحانی فر در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات نیابتی پست گفت: “پست از قدیم وظایف حکمرانی زیادی داشته و در کنار آن خدمات گسترده ای به مردم ارائه می کرد‌ه است.

سبحانی فر با بیان اینکه روند رشد تکنولوژی در نمایشگاه اسناد و اقلام پست به نمایش گذاشته شده است، از در معرض دید قرار گرفتن نمونه نخستین تلگراف و تجهیزات تکنولوژیک بعداز آن گفت و از مردم برای بازدید از مجموعه میراث جهانی کاخ موزه گلستان و موزه مرکزی شرکت ملی پست دعوت به عمل آورد.

او با اشاره به پیشینه چندهزارساله پست ایران و لزوم فرهنگسازی و آشنایی اقشارمختلف با تاریخ و فرهنگ ایران؛ گفت: “علاوه بر موزه های یزد و رشت که چندی پیش راه اندازی شد در روزهای آینده نیز خانه موزه تمبر و فیلاتلیک ایران و همچنین مرکز پستموزهمدرسه‌ی دلگان از توابع سیستان و بلوچستان افتتاح می شود.

وی اذعان داشت : “اسناد و اقلام موجود که از گذشته به جای مانده است نشان دهنده وظایف گسترده پست ایران در آن زمان در بخش حکمرانی  و خدمات رسانی به مردم بوده است.