سبحانی فر ؛ صفحه پرافتخار تاریخ کشور دست نوشته مکتب حسینی است

سبحانی فر ؛ صفحه پرافتخار تاریخ کشور دست نوشته مکتب حسینی است
مرداد ۲۶, ۱۴۰۰
159 بازدید

*تجلی اوج جنبه های ایثار و فداکاری* مدیرعامل شرکت ملی پست همزمانی سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را یادآور پیوند ناگسستنی دفاع مقدس ایران اسلامی با نهضت ماندگار حسینی برشمرد. *به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست*، رمضانعلی سبحانی فر به مناسبت تقارن این ایام پیامی صادر […]

*تجلی اوج جنبه های ایثار و فداکاری*

مدیرعامل شرکت ملی پست همزمانی سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را یادآور پیوند ناگسستنی دفاع مقدس ایران اسلامی با نهضت ماندگار حسینی برشمرد.

*به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست*، رمضانعلی سبحانی فر به مناسبت تقارن این ایام پیامی صادر کرده است که شرح آن در ادامه آمده است :

همزمانی سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی یادآور پیوند ناگسستنی دفاع مقدس ایران اسلامی با نهضت ماندگار حسینی است.

این امر اهمیتی فراوان به این رویداد ملی و تاریخی بخشیده و باید با نگاهی ژرف تر آن را موردتوجه قرار داد . چرا که سیره‌ی آزادگان دوران دفاع مقدس بهترین الگو برای جوانان نسل‌های بعدی و شناساندن ابعاد مختلف این وقایع تاریخی و مذهبی وظیفه همه ماست تا آنان را با فرهنگ و آموزه های حسینی این دلاورمردان آشنا سازیم.

قطع به یقین ریشه مجاهدتهای رزمندگان دفاع مقدس الهام‌گرفته از فرهنگ عاشورای حسینی بود.دوران اسارت آزادگان به تأسی از دوران اسارت حضرت زینب (س) و اسرای کربلا موجب تحمل مصائب اسارت و شرایط سخت اردوگاه‌های بعثی می‌شد و خانواده‌های آزادگان نیز علی‌رغم نگرانی‌هایی که داشتند، صبوری می‌کردند، تا این‌که آن‌ها به وطن بازگشتند.

تأثیرپذیری رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس از حسین(ع)‌ و اصحابش، صفحه‌ای پرافتخار، ماندگار و درخشان را در تاریخ انقلاب اسلامی ایران رقم زد که هیچ‌گاه از ذهن تاریخی مردم ایران فراموش نخواهد شد.

لذا باید این حقیقت انکار ناپذیر را بارها و بارها تکرار کرد : همه توفیقاتی که در همه عرصه‌ها نصیب جمهوری اسلامی شده است، مدیون روحیه حسینی در کشور و جامعه بود و خواهد بود؛ آنچنان که نهضت «عاشورا» و حماسه سازان آن تضمین کننده بقا و سلامت مکتب و اسلام ناب محمدی (ص) شدند، نهضت «دفاع مقدس» و مجاهدان آن نیز تضمین‌کننده بقا و بالندگی انقلاب اسلامی گردیدند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، ایثارگری های رزمندگان کشور به خصوص آزادگان جان برکف روزهای دفاع مقدس شرکت ملی پست که همواره موجب سرافرازی و افتخار این مجموعه هستند را گرامی داشته و قدردان دلاورمردی های این عزیزان و خانواده های با گذشت و صبورشان می باشم.

از همه عزیزان خواستارم تا همه با هم در این ایام ویژه و روحانی و در دورانی که کشور عزیزمان و سراسر دنیا گرفتار ویروس کروناست دست به دعا برداریم تا از این بحران به زودی عبور کرده و با همدلی و وفاق همگانی بیش از پیش نظاره گر گسترش آرمانهای اسلامی و پیشرفت و آبادانی میهن مان باشیم.

*رمضانعلی سبحانی فر*