سبحانی فر: شبکه پستی خدمات گسترده ای به ناشران ارائه می دهد

سبحانی فر: شبکه پستی خدمات گسترده ای به ناشران ارائه می دهد
آذر ۶, ۱۴۰۰
117 بازدید

رمضانعلی سبحانی فر در مصاحبه با برنامه زنده «تقاطع فرهنگ» رادیو گفتگو اظهار داشت: «وزارت ارشاد با توجه به خدمات گسترده ای که شبکه پستی به ناشران ارائه می دهد در عقد قرارداد تسریع کند.»   مدیرعامل شرکت ملی پست  در مصاحبه با برنامه زنده رادیویی «تقاطع فرهنگ» که عصر پنج شنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ از […]

رمضانعلی سبحانی فر در مصاحبه با برنامه زنده «تقاطع فرهنگ» رادیو گفتگو اظهار داشت: «وزارت ارشاد با توجه به خدمات گسترده ای که شبکه پستی به ناشران ارائه می دهد در عقد قرارداد تسریع کند.»

 

مدیرعامل شرکت ملی پست  در مصاحبه با برنامه زنده رادیویی «تقاطع فرهنگ» که عصر پنج شنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ از رادیو گفتگو پخش شد، با اشاره به حضور فعال شرکت پُست در نمایشگاه مجازی کتاب در سال گذشته اظهار کرد: «در سال گذشته شاهد برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بودیم؛ ما در هیچ‌کجای دنیا نمی‌بینیم که نمایشگاه کتاب همزمان با فروش کتاب باشد؛ با این حال در یک بازه زمانی ده روزه، حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار جلد کتاب به ۸۵۰ هزار آدرس توسط پست ارسال شد.»
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست با اشاره به دغدغه فرهنگی پست  بیان کرد: «در کنار تلاش های مضاعف کارکنان شبکه پستی در زمان برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، پست با هزینه بیش از ۲ میلیارد تومان کتاب های فروخته شده را به دست خریداران رساند.»
معاون وزیر ارتباطات خطاب به ناشران و علاقه‌مندان کتاب گفت: «کتاب‌خوان‌ها و ناشران باید بدانند شرکت ملی پُست از بودجه دولت استفاده نمی‌کند و یک شرکت ناظر بر درآمد – هزینه است؛ یعنی باید درآمد داشته باشد تا بتواند، هزینه‌های خود را پوشش دهد. بنابراین از اعتبارات دولت استفاده نمی‌کند. با این‌وجود رقم بالایی از جیب هزینه کردیم تا در سال گذشته کتاب‌های خریداری شده از سوی مردم، به دست‌شان برسد. در همان زمان به معاون فرهنگی سابق (محسن جوادی) وزارت ارشاد هم گفتم که ما به دنبال هیچ درآمدی نیستیم؛ اما حداقل کاری کنید که ما بتوانیم هزینه‌ها را پوشش دهیم. این اتفاق رخ نداد ولیکن شرکت پست به تعهدات خود در ارسال کتاب های فروخته شده عمل کرد.»
سبحانی فر ادامه داد: «پست در این حوزه دو نوع خدمات دارد؛ یکی خدماتی است که ما در باجه های پستی  ارائه می‌دهیم و بخش دیگر مربوط به خدمات خارج از باجه است. کارکنان باجه های پستی با  حمایت از ناشران کارشان را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند؛ اما وقتی کار اضافه ی از شرکت پُست خواسته و هزینه‌های سنگین به ما تحمیل می‌شود، باید از سوی مسئولان مورد بررسی قرار گیرد.»
مدیرعامل شرکت ملی پُست با گلایه از صحبت‌های مطرح شده از سوی مسئولان وزرات فرهنگ و ارشاد گفت: «با توجه به همه خدمات شرکت پُست به علاقه‌مندان کتاب، چندی پیش مصاحبه‌ای صورت‌گرفته بود که کار مثبت شرکت پُست را به‌گونه‌ای دیگر وانمود می‌کرد. واقعا بعد از شنیدن این صحبت‌ها، قلب آدم به درد می‌آید.»
معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: «بحث نمایشگاه مجازی جدا؛ اما کاری که ما در طول سال بر اساس قراردادی که با «خانه کتاب» داریم نیز بخش قابل توجه‌ای از کار ماست؛ چراکه به ناشران خدمات گسترده‌ای ارائه می‌کنیم. یعنی در طول سال هم تخفیف‌هایی ویژه برای ناشران داریم و خدمات را با بهترین و ارزان‌ترین سرویس ارائه می‌دهیم.»
سبحانی‌فر در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با اعلام اینکه قرارداد سالانه خانه کتاب با شرکت پُست در شهریورماه ۱۴۰۰ به پایان رسیده است، افزود: «قرارداد ما با خانه کتاب تمام شده است و ما چندین بار تقاضای درخواست کتبی دادیم تا دوستان بیایند و قرارداد را تمدید کنند. در شرایط فعلی بنده چه پاسخی باید به دستگاه‌های نظارتی بدهم و چطور بگویم که بدون هیچ قراردادی دارم با دوستان کار می‌کنم؟»
مدیرعامل شرکت ملی پست ادامه داد: «من باید پاسخگو باشم؛ چندین بار هم مکاتبه کرده‌ایم و در نهایت دو ماه فرصت خواستند تا قرارداد جدید را طی تفاهمی منعقد کنیم؛ اما هنوز قرارداد جدیدی بسته نشده و دستگاه‌های نظارتی نسبت به فعالیت شرکت پُست بدون قرارداد، ما را بازخواست می‌کنند.»
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست با اشاره به بدهی‌ها وزارت ارشاد گفت: « هنوز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از مطالبات شرکت ملی پُست پرداخت نشده است و بدون قرارداد در حال کار هستیم. آیا این حق بود که دوستان مصاحبه کنند و بگویند که سرویس بسته شده و شرکت پُست به اهالی فرهنگ خدمت‌رسانی نمی‌کند؟ ما برادری‌مان را ثابت کرده‌ایم و حالا نوبت مسئولان وزارت فرهنگ است. ما قرارداد را دو ماه تمدید کردیم؛ امروز بدون قرارداد در حال خدمت هستیم؛ از آن طرف بدهی را پرداخت نکردند؛ باز هم ما داریم کار می‌کنیم. با تمام مشکلاتی که بود به دلیل سیستم‌های نظارتی که از من قرارداد می‌خواستند، ما مجبور شدیم به مدت یک روز خدمات را قطع کنیم و بعد از آن شاهد صحبت‌های دوستان بودیم.»
وی افزود: «دوستان در مصاحبه‌ها اعلام نکردند که ما بدهی‌هایمان را پرداخت نکردیم و قراردادی هم نداریم و پُست مجبور شده سرویس را ببند؛ از آن طرف فقط به این موضوع پرداختند که شرکت پست خدمات ارائه نمی‌دهد! به نظرم این گونه مصاحبه کردن جفا در حق ما و کارمندان زحمت‌کش شرکت پُست است که شبانه‌روز خدمت‌رسانی می‌کنند و حالا چنین حرف‌هایی را می‌شنوند.»