افزایش قیمت سکه به دلیل جو روانی است

افزایش قیمت سکه به دلیل جو روانی است
مرداد ۳, ۱۳۹۷
148 بازدید

  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید بخش عمده افزایش قیمت سکه به دلیل جو روانی و نگرانی مردم از آینده اقتصادی کشور است. رمضانعلی سبحانی فر در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به افزایش قیمت سکه و ارز،  اظهار داشت: پشتوانه ارزی کشور از فروش نفت و درآمد ارز […]

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید بخش عمده افزایش قیمت سکه به دلیل جو روانی و نگرانی مردم از آینده اقتصادی کشور است.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به افزایش قیمت سکه و ارز،  اظهار داشت: پشتوانه ارزی کشور از فروش نفت و درآمد ارز از این مسیر تامین می شود، در حال حاضر درآمد نفتی کشور در ماه گذشته ۷۴ درصد و این ماه ۶۴ درصد افزایش یافته است، تعداد فروش بشکه ومیزان دلار هر بشکه به نسبت گذشته افزایش داشته است در این شرایط باید قیمت ارز و طلا کاهش می یافت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با خرید و فروش طلا سرمایه کشور نابود نمی شود، گفت: با این خرید و فروش ها سرمایه در داخل کشور مانده بنابراین نمی توان گفت درآمد کشور دور ریخته شده است با این وجود لازم می دانم که دلیل چنین اتفاقاتی را بررسی کنیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس دهم شورای اسلامی، تاکید کرد: بخش عمده افزایش قیمت ها ریشه در جو روانی ناشی از خروج آمریکا از برجام ودامن زدن به اختلافات است، از سوی دیگر عده ای نیز با افزایش تقاضا به دنبال خروج ارز از کشور و خرید خانه امن در کشورهایی چون ترکیه و اسپانیا هستند.

وی ادامه داد: سامانه نیما به این دلیل راه اندازی شد که هر کسی نتواند فله ای ارز را از کشور خارج کند، بنابراین مهمترین دلیل راه اندازی سامانه نیما بی حساب و کتابی در زمینه خروج ارز از کشور بود.

سبحانی فر در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه خروج ارز کشور باید از فیلتر سامانه نیما عبور کند، اظهارداشت:  نگرانی مردم از آینده اقتصادی کشور باعث افزایش قیمت ها در بازار ارز و طلا شده است، ارز و طلا را در خانه ها ذخیره می کنند  و متاسفانه سرمایه های کشور هدفمند در مسیر درستی قرار نمی گیرد.

این نماینده مجلس گفت: همه می خواهند دارایی های شان در جایی سرمایه گذاری کنند که ارزش آن پایین نیاید و بازاری جز ارز، سکه و خانه نداریم، متاسفانه آرایشگری که سر رشته ای از اقتصاد ندارد از ترس آینده دلار خریداری می کند.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه روحانی تلاش دارد امید را در جامعه حفظ کند، بیان داشت: در شرایط که دولت تلاش دارد امید را به جامعه برگردانند، افرادی وجود دارند که چوبی برداشته و به ملاج دولت می زند، همه از تریبون های رسمی شرایط را نقد می کنند و شعار مقابله با فساد می دهند ولی هیچ کدام راه حلی ارائه نمی کنند.

رئیس کمیته ارتباطات و فن آوری اطلاعات کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با اشاره به پیگیری دولت الکترونیک  و قرار گرفتن آن در دستور کار، گفت: با راه اندازی دولت الکترونیک می توان جلوی بیش از ۶۰ درصد فساد در کشور را گرفت.سبحانی فر ادامه داد: علت فساد در ثبت سفارش خودرو این است که گمرک به سامانه متصل نیست بنابراین هر چه دست افراد از امور کوتاه شود، فساد نیز کمتر می شود