تقابل کالاهای ایرانی با واردات

تقابل کالاهای ایرانی با واردات
مرداد ۲۷, ۱۳۹۷
140 بازدید

  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: حمایت از کالای ایرانی و عملکرد خوب صنعت کشور مشروط به واردات مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز است. رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص تحقق شعار سال در نیمه ابتدایی سال، اظهار داشت: به بخشی از شعار سال که اختیاری بود دست پیدا […]

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: حمایت از کالای ایرانی و عملکرد خوب صنعت کشور مشروط به واردات مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز است.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص تحقق شعار سال در نیمه ابتدایی سال، اظهار داشت: به بخشی از شعار سال که اختیاری بود دست پیدا نکردیم، اما باتوجه به اتفاقات یک ماه اخیر و ممنوعیت اجباری واردات بیش از یک هزار و ۲۰۰ قلم کالا انتظار می‌رود در شش ماهه دوم سال میزان تحقق شعار سال افزایش داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش اختیاری تحقق شعار سوال مربوط به خرید کالای ایرانی توسط مردم است، گفت: باتوجه به فرهنگ سازی که باید صورت می‌گرفت و انجام نشد بخش عمده‌ای از شعار سال محقق نشده است و در این زمینه موفق نبوده‌ایم.

نماینده مردم سبزوار،جغتای ، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ممنوعیت واردات یک هزار و ۲۰۰قلم کالای خارجی به کشور به‌صورت طبیعی ما را به سمت حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی هدایت می‌کند، ادامه داد: ممنوعیت واردات می‌تواند نقش بسزایی در شکوفایی و حمایت از صنعت کشور داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی و عملکرد خوب صنعت کشور مشروط به واردات مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های که در زمینه واردات مواد اولیه تولید کالاهای اساسی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰تومانی صورت گرفته مشکلات موجود در تامین مواد اولیه برطرف شود.