کاهش قیمت کاغذ تولیدی از سنگ آهک در گرو تولید انبوه است

کاهش قیمت کاغذ تولیدی از سنگ آهک در گرو تولید انبوه است
شهریور ۲۱, ۱۳۹۷
146 بازدید

  سخنگوی فراکسیون رسانه و مطبوعات با اشاره به بحران کمبود کاغذ در کشور، گفت: تولید محدود یکی از دلایل گرانی کاغذهای تولید شده از سنگ آهک است اگر تولید این کالا به حجم انبوه برسد قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند. رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌ و گو با خانه ملت با بیان اینکه تولید کاغذ از […]

 

سخنگوی فراکسیون رسانه و مطبوعات با اشاره به بحران کمبود کاغذ در کشور، گفت: تولید محدود یکی از دلایل گرانی کاغذهای تولید شده از سنگ آهک است اگر تولید این کالا به حجم انبوه برسد قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌ و گو با خانه ملت با بیان اینکه تولید کاغذ از سنگ معدن می‌تواند تا حدودی به حل بحران کمبود این کالا کمک کند، گفت: در سال‌های اخیر کارخانه‌های داخلی تجربه‌هایی خوبی در زمینه تولید کاغذ از سنگ‌های معدنی به دست آورده‌اند؛ ۷۰ درصد مواد اولیه این فرآیند از سنگ‌های معدنی همانند آهک و ۳۰ درصد آن از مواد پتروشیمی به دست می‌آید؛ در واقع این فرآیند یکی از فناوری‌های جدید در تولید کاغذ و مورد تائید دوستداران محیط زیست بوده و می‌توان محصولات تولیدی را در حوزه چاپ، تبلیغات و بسته‌بندی به کار برد.

 

لزوم پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان کاغذ از سنگ آهک

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب در مجلس شوای اسلامی با بیان اینکه کاغذهای تولید شده از سنگ معدن قابل شستشو و مقاوم است، افزود: پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان این محصولات می‌تواند تولیدات کاغذ از سنگ آهک را افزایش دهد.

قیمت کاغذ در چند ماه اخیر افزایش چشم‌گیری داشت به همین دلیل نشریه‌ها، جراید و رسانه‌ها در برخی موارد نمی‌توانند از پس هزینه‌ها برآیند در نتیجه با واکنش‌هایی همانند کاهش صفحات یا کوچکتر کردن قطعه روزنامه‌ها سعی در مدیریت وضع موجود دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قیمت کاغذ در چند ماه اخیر افزایش چشم‌گیری داشته به همین دلیل نشریه‌ها، جراید و رسانه‌ها در برخی موارد نمی‌توانند از پس هزینه‌ها برآیند در نتیجه با واکنش‌هایی همانند کاهش صفحات یا کوچکتر کردن قطع روزنامه‌ها سعی در مدیریت وضع موجود دارند.

 

کاغذهای تولید شده از سنگ معدن به علت ضخامت برای چاپ روزنامه مناسب نیست

وی در پاسخ به اینکه آیا کاغذهای تولیدی می‌تواند برای چاپ روزنامه استفاده شود، توضیح داد: از آنجایی که کاغذهای تولید شده از سنگ آهک ضخیم هستند و تکنولوژی‌های مناسب برای بهبود کیفیت آنها موجود نیست نمی‌توان در چاپ روزنامه‌ها از آنها استفاده کرد بلکه بهتر است برای سایر مصارف همانند چاپ کتاب و… استفاده شود.

 

تولید انبوه کاغذ از سنگ معدن قیمت این محصول را کاهش می‌دهد

سخنگوی فراکسیون رسانه و مطبوعات در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر گران بودن کاغذهای مذکور، خاطرنشان کرد: تولید محدود یکی از دلایل گرانی کاغذهای تولید شده از سنگ آهک است، اگر تولید این کالا به حجم انبوه برسد قیمت‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند از آنجایی که معادن سنگ آهک در کشور زیاد است می‌توان زمینه تولید انبوده آن را فراهم کرد.