دولت اعتبارات مورد نیاز ۳۰۰ طرح بزرگ اقتصادی را تامین کرده است

دولت اعتبارات مورد نیاز ۳۰۰ طرح بزرگ اقتصادی را تامین کرده است
آذر ۴, ۱۳۹۷
144 بازدید

      مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور نیز در این مراسم گفت: در پنج سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد دلار تسهیلات ارزی در قالب خط اعتباری، فاینانس، صندوق توسعه ملی، منابع داخلی بانک و خط اعتباری بانک مرکزی پرداخت شد. حسین مهری تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور ، مهمترین […]

 

 

 

مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور نیز در این مراسم گفت: در پنج سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد دلار تسهیلات ارزی در قالب خط اعتباری، فاینانس، صندوق توسعه ملی، منابع داخلی بانک و خط اعتباری بانک مرکزی پرداخت شد.

حسین مهری تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور ، مهمترین اولویت بانک صنعت و معدن کمک پروژه های صادرات محور، دارای ارزش افزوده، پروژه های نیمه تمام و دچار مشکل و پروژه های که آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: از دیگر اولویت های ما کمک به پروژه هایی است که برای تامین مواد اولیه نیاز به حمایت دارند، است. با توجه به این قیمت مواد اولیه برخی کارخانه ها تا سه برابر افزایش قیمت داشته کمک به این واحدها برای تامین مواد اولیه از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون برای ۳۰۰ طرح بزرگ اقتصادی در بخشهای زیرساختی کشور تامین اعتبار صورت گرفته است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور گفت: امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به طرحهای صنعتی متوسط و کوچک کشور اختصاص یافت.

حسین مهری  اظهارداشت: از محل این تسهیلات، یک هزار طرح در استانهای مختلف کشور تامین اعتبار شد که بخش بسیاری از آن پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: بانکها برای مقابله با تحریم، مکانیزم هایی برای خود تعریف کرده اند که هرچند این راهکارها زمان و هزینه دارد اما مشکل خاصی برای واحد های تولیدی و صنعتی کشور ایجاد نمی شود.

وی با اشاره به بازدید از چند طرح صنعتی سبزوار گفت: این واحدها در صورت نیاز به حمایت های مالی از تسهیلات بانک صنعت و معدن بهره مند می شوند و مبلغ تسهیلات بر مبنای پیشرفت طرحها مشخص می گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در بازدید از پروژه های صنعتی سبزوار گفت: در این استان حدود  ۳۰۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد شناسایی شده که برای تکمیل آنها به حدود ۳۵۰ میلیون دلار تسهیلات ارزی نیاز است.

راضیه علیرضایی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ها برای بالغ بر ۱۵ نفر به صورت مستقیم و حدود ۳۵ هزار نفر  اشتغال غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی عنوان کرد: این پروژه های صنعتی طرح هایی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و بانک احداث شده و باید تلاش کنیم که روند تکمیل و احداث این طرح ها تسریع  یابد تا زنجیره اشتغال و سرمایه گذاری در استان روند بهتری را طی کند.

علیرضایی با اشاره بازدید مدیر عامل بانک تخصصی صنعت ‌ومعدن از پروژه های صنعتی سبزوار افزود: امروز از چند پروژه بالای ۷۰ درصد این شهرستان بازدید شد که با توجه به روند خوب سرمایه گذاری بخش خصوصی در سبزوار مقرر شد تا تسهیلات مورد نیاز برای تکمیل و توسعه چرخه تولید

تکمیل به زنجیره به مار آمدمبحسی که  بانک روزه هاب بالای سه واحدی فعال اختصاص یابد.

وی افزود: همچنین مقرر شد تا تسهیلات مورد نیاز برای سرمایه گذاری و احداث دو پروژه بزرگ صنعتی در سبزوار نیز اختصاص یابد.

سبحانی فر نماینده مردم سبزوار و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به این بازدید از چند طرح صنعتی در سبزوار گفت: امید داریم با توجه به سفر مدیر عامل بانک صنعت و معدن و دستوراتی که ایشان داده اند به زودی شاهد آغاز فاز دوم فولاد سبزوار با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیون یورو از طریق فاینانس باشیم.

وی ادامه داد: کارخانه های فرآورده آهک هیدراته، الیاف صنعتی و بتن های سبک ان. آی. سی.سی از جمله پروژه هایی است که این سفر مورد بازدید و دستورات لازم برای پرداخت تسهیلات به آنها داده شد.

وی با اشاره به اختصاص تسهیلات به چند واحد صنعتی دیگر در شهرک صنعتی سبزوار ادامه داد: همچنین در این سفر موضوع احداث بزرگ‌ترین کارخانه نساجی شرق کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت.

سبحانی افزود: همچنین در بازدید از کارخانه کابل خودرو سبزوار ،  با پیگیری های سبحانی فر مقرر شد و دستور دکتر حسین مهری مدیر عامل بانک تخصصی صنعت و معدن مقرر شد تا تسهیلاتی بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال برای توسعه خطوط تولید این کارخانه تخصیص یابد