الکترونیکی سازی فرآیندهای اداری تا پایان سال

الکترونیکی سازی فرآیندهای اداری تا پایان سال
آذر ۲۶, ۱۳۹۷
149 بازدید

    رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس شورای، گفت:کلیه دستگاه‌ها ملزم هستند با دریافت کد ملی از مراجعین هویت فرد را شناسایی و اطلاعات لازم را کسب کنند. رمضانعلی سبحانی‌‍‌فر در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص نشست روز گذشته کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: […]

 

 

رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس شورای، گفت:کلیه دستگاه‌ها ملزم هستند با دریافت کد ملی از مراجعین هویت فرد را شناسایی و اطلاعات لازم را کسب کنند.

رمضانعلی سبحانی‌‍‌فر در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص نشست روز گذشته کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: با حضور دستگاه‌ها در نشست کارگروه تخصصی تصمیم گرفته شده دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی در ادارات حذف شود.

رئیس کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس شورای با اشاره به اینکه در گذشته در زمینه حذف دریافت کپی کارت ملی و شناسنامه قانون مصوب شده بود اما اجرایی نمی‌شد، تصریح کرد: کلیه دستگاه‌ها ملزم هستند با دریافت کد ملی از مراجعین هویت فرد را شناسایی و اطلاعات لازم را کسب کنند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با اجرای قانون حذف دریافت کپی کارت ملی و شناسنامه نیازی به اخذ کپی کارت ملی و شناسنامه وجود دارد و منجر به جلوگیری از تخلفات اداری، حجیم شدن بایگانی ادارات، جعل اسناد، فساد و پولشویی و همچنین موجب تکریم ارباب رجوع، حفظ محیط زیست و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

گفتنی است امیرعباس شجاعیان مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت کشوردر زمینه حذف کاغذبازی از دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبگزاری خانه ملت اظهار داشت: وزارت کشور حذف دریافت کپی کارت ملی و کاغذ بازی‌ها را برای الکترونیکی سازی فرآیندها، کاهش رانت، افزایش سرعت و کاهش هزینه به صورت جدی پیگیری می‌کند و به زودی امکاناتی فراهم خواهد شد تا برخی از بانک‌های کشور از طریق کارت ملی هوشمند بتوانند برای ارائه تمامی خدمات بانکی بررسی احراز هویت افراد را از طریق قابلیت‌های موجود بیومتریک کارت ملی هوشمند انجام دهند که می‌تواند تخلفات بانکی را کاهش دهد و چرخه ضروری سازی استفاده از کارت ملی هوشمند را سرعت بخشد.