توئیتر جنبه رسانه‎ای دارد بهتر است رفع فیلتر شود

توئیتر جنبه رسانه‎ای دارد بهتر است رفع فیلتر شود
دی ۳, ۱۳۹۷
140 بازدید

  عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه با بیان اینکه توئیتر قابل مدیریت است، گفت: ماهیت آن متفاوت بوده و جنبه رسانه‌ای دارد. رمضانعلی سبحانی‌‍‌فر درخصوص نتیجه نامه ای که درآن ۶ نفر از وزرا و ۲ نفر از نمایندگان مجلس خواستار رفع فیلتر توییتر شدند، گفت: هنوز این موضوع در کارگروه تعیین […]

 

عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه با بیان اینکه توئیتر قابل مدیریت است، گفت: ماهیت آن متفاوت بوده و جنبه رسانه‌ای دارد.

رمضانعلی سبحانی‌‍‌فر درخصوص نتیجه نامه ای که درآن ۶ نفر از وزرا و ۲ نفر از نمایندگان مجلس خواستار رفع فیلتر توییتر شدند، گفت: هنوز این موضوع در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه بررسی نشده است؛ از آنجایی که توئیتر قابل مدیریت بوده و ماهیت آن متفاوت است و جنبه رسانه‌ای دارد بهتر است رفع فیلتر شود.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی افزود: کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه از مدت‌ها قبل تشکیل نشده و آخرین جلسه آن سال گذشته برگزار شد. پس از نامه مربوط به رفع فیلتر جلسه‌ای برگزار نشده است.

 

احتمال رفع فیلتر توئیتر وجود دارد؟

وی در پاسخ به اینکه با توجه به اصرار برخی از نمایندگان و دولتمردان چند درصد احتمال رفع فیلتر توئیتر وجود دارد، بیان کرد: رئیس کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه باید رفع فیلتر توئیتر را در دستورکار قرار دهد تا مورد بررسی قرار گیرد.

 

شورای عالی فضای مجازی و کارگروه مصادیق مجرمانه کانال‌های رفع فیلتر

این نماینده مردم در مجلس دهم ظهار کرد: شورای عالی فضای مجازی و کارگروه مصادیق مجرمانه تنها مسیرهایی هستند که می توانند رفع فیلتر توئیتر را انجام دهند.

عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در پاسخ به اینکه چرا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی موضوع را مطرح نمی‌کند، توضیح داد: مکانیزم رفع فیلتر یا فیلتر در ابتدا در کارگروه مصادیق مجرمانه بررسی می‌شود اما جایگاه شورای عالی فضای مجازی از کارگروه بالاتر است و می تواند به موضوع رفع فیلتر توئیتر ورود کند.

به گزارش  خانه ملت، در روزهای گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس و دولتمردان نیز به کمپین رفع فیلتر توئیتر پیوستند.