فیلترینگ راه جلوگیری استفاده نادرست از فضای مجازی نیست

فیلترینگ راه جلوگیری استفاده نادرست از فضای مجازی نیست
بهمن ۲, ۱۳۹۷
144 بازدید

  عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعتقاد دارد فیلترینگ راه جلوگیری از استفاده نادرست در فضای مجازی محسوب نمی شود بلکه باید در این راستا فرهنگ سازی کنیم. رمضانعلی سبحانی‌‍‌فر  نسبت به موضوعات مطرح شده درباره فیلتر شبکه های مجازی، گفت: فیلترینگ راه جلوگیری از استفاده نادرست در فضای مجازی محسوب […]

 

عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعتقاد دارد فیلترینگ راه جلوگیری از استفاده نادرست در فضای مجازی محسوب نمی شود بلکه باید در این راستا فرهنگ سازی کنیم.

رمضانعلی سبحانی‌‍‌فر  نسبت به موضوعات مطرح شده درباره فیلتر شبکه های مجازی، گفت: فیلترینگ راه جلوگیری از استفاده نادرست در فضای مجازی محسوب نمی شود بلکه باید در این راستا فرهنگ سازی کنیم.

 

لزوم اطلاع رسانی به افراد برای استفاده درست از اپلیکیشن ها

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در واقع باید از طریق بسته های حمایتی و اطلاع رسانی به افراد زمینه استفاده درست از اپلیکیشن ها و همچنین حضور فعال در عرصه فضای مجازی را فراهم کنیم؛ حتی باید این آگاهی به والدین ارائه شود تا فرزندانشان را نسبت به مخاطرات احتمالی و روش درست استفاده مطلع کنند.

 

باید به سمت فیلترینگ های هوشمند گام برداریم

وی ادامه داد: باید اذعان کرد اگر بخواهیم فضای مجازی را فیلتر کنیم باید به سمت فیلترینگ های هوشمند استفاده کنیم که مباحث ضد ارزشی و دغدغه های موجود در این حوزه را برطرف کند.

 

قبل از اجرای فیلترینگ باید نتیجه و اهداف را با هم مقایسه کرد

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در این بین افراد باید پاسخ دهند اگر اپلیکیشنی فیلتر شود، اهداف پیش بینی شده محقق می شود یا خیر. در این راستا می توان تلگرام را مثال زد که چندی پیش فیلتر شد؛ در مواجه با تلگرام به نوعی افراد از طریق فیلتر شکن از این نرم افزار استفاده می کنند که موجب می شود افراد حتی در فضای مجازی به سایت هایی دسترسی پیدا کنند که پیش از این دسترسی نداشتند که آسیب قابل تاملی است.

عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه خاطرنشان کرد: بنابراین می توان با سایت ها و اپلیکیشن هایی که واقعا ضدارزشی بوده و با اهداف انقلاب همخوانی ندارد برخورد شدید صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس جمهور در دیدار وزیر، معاونین و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که راه پیشگیری از مخاطرات ابزارهای ارتباطی جدید، فیلترینگ نیست، بلکه باید سواد رسانه‌ای و دیجیتال جوانان و نوجوانان و البته والدین و همه جامعه را بالا ببریم تا بتوانند در کنار استفاده مناسب از این امکانات، از مخاطرات و آسیب‌های آن نیز در امان بمانند.