آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی ششتمد

آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی ششتمد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۷
132 بازدید

    در آیینی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، عملیات اجرایی ناحیه صنعتی ششتمد شهرستان سبزوار آغاز شد. به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی ششتمد شهرستان سبزوار که با حضور استاندار خراسان رضوی،سبحانی فر […]

 

 

در آیینی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، عملیات اجرایی ناحیه صنعتی ششتمد شهرستان سبزوار آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی ششتمد شهرستان سبزوار که با حضور استاندار خراسان رضوی،سبحانی فر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با راه اندازی این ناحیه صنعتی در آینده ای نزدیک، زمینه کاری خوبی برای صنعتگران، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان، به خصوص مردم بومی منطقه که تمایل به ایجاد واحد صنعتی در این ناحیه دارند، فراهم خواهد شد و اشتغال جوانان این منطقه افزایش خواهد یافت.

محسن صالحی نیا با بیان اینکه توسعه صنعت با رعایت مسائل زیست محیطی امکان پذیر است، افزود: یکی از اولویت های مهم ما در ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی، توجه و تمرکز بر مسائل زیست محیط زیستی است که در این راستا تمامی پیوست های مربوطه برای حفظ و ارتقاء محیط زیست انجام می شود.

وی با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی شهرستان سبزوار و اعلام آمادگی سرمایه گذاران برای احداث واحد صنعتی در این منطقه، اضافه کرد: ما باید با تمام توان با تجهیز زیرساخت ها و تمهیدات لازم از بخش خصوصی حمایت نماییم تا با حضور مطلوب کارآفرینان و صنعتگران، رونق اقتصادی شهرستان بیش از پیش محقق شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بیان کرد: برای احداث این ناحیه صنعتی، مطالعه و مکان یابی های لازم به دقت انجام شده و از نظر فنی، اقتصادی و زیست محیطی در کارگروه های مختلف بررسی و در نهایت برای احداث و آغاز عملیات اجرایی به تصویب رسیده است.

صالحی نیا همچنین درباره تسهیلات اعطایی به واحدهای صنعتی گفت: امسال ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات منابع داخلی بانک ها و صندوق توسعه ملی به واحدهای تولیدی و صنعتی کشور اختصاص یافت که بیشتر این اعتبارات پرداخت شده است. وی گفت: این تسهیلات در سه محور برای واحدهای در حال احداث با پیشرفت فیزیکی بالا، افزایش تولید واحدها و نوسازی و اصلاح ساختار با هدف تنوع و تولید اقتصادی با اولویت صنایع خرد، کوچک و متوسط پرداخت شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: یکی از اولویت های اصلی دولت، حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط و اشتغال در مناطق کمتر توسعه یافته است که خوشبختانه با پیش بینی استقرار ۷۲ واحد صنعتی و اشتغال ۱۵۰۰ نفر در ناحیه صنعتی ششتمد، یکی از دغدغه های دولت در شهرستان سبزوار به منصه ظهور رسیده است.