مدیریت هزینه‌های مازاد منجر به کاهش قیمت بسته‌های اینترنت همراه می‌شود

مدیریت هزینه‌های مازاد منجر به کاهش قیمت بسته‌های اینترنت همراه می‌شود
اسفند ۲۳, ۱۳۹۷
156 بازدید

  عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: اگرچه یارانه‌ای برای اینترنت در نظر گرفته نمی‌شود اما اپراتورهای همراه باید برای کاهش هزینه‌های بسته‌های اینترنت همراه هزینه‌های سربار را حذف کرده و سیاست مدیریت هزینه‌های مازاد را اجرایی کنند. رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، […]

 

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: اگرچه یارانه‌ای برای اینترنت در نظر گرفته نمی‌شود اما اپراتورهای همراه باید برای کاهش هزینه‌های بسته‌های اینترنت همراه هزینه‌های سربار را حذف کرده و سیاست مدیریت هزینه‌های مازاد را اجرایی کنند.

رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از شفاف نبودن نحوه محاسبه بسته‌های اینترنتی، گفت: در حال حاضر اینترنت به یکی از اقلام اساسی در سبد هزینه‌ی خانواده‌ها تبدیل شده و اکثر اعضای خانواده از این ظرفیت برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند.

نماینده مردم سبزوار ، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی افزود: اینترنت در جامعه کنونی به منبعی برای کسب و کار، دریافت اطلاعات روزمره و… تبدیل شده است در واقع در شرایط کنونی پولی که بابت اینترنت پرداخت می‌شود نمی‌توان به عنوان هزینه مازاد و غیر ضروری دانست.

وی اظهار کرد: اگرچه یارانه‌ای برای اینترنت در نظر گرفته نمی‌شود اما اپراتورهای همراه باید برای کاهش هزینه‌های بسته‌های اینترنت همراه هزینه‌های سربار را حذف کرده و سیاست مدیریت هزینه‌های مازاد را اجرایی کنند.

 

دستگاه‌های نظارتی به موضوع نحوه محاسبه بسته‌های اینترنت همراه ورود کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان ینکه دستگاه‌های نظارتی باید به موضوع نحوه محاسبه بسته‌های اینترنت همراه ورود کرده تا از سواستفاده جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: از آنجایی که نحوه محاسبه هزینه های اینترنت همراه شفاف نیست اپراتورها از بسته هایی ارائه می دهند که هزینه سربار خانواده ها افزایش پیدا کند تا از این طریق بتوانند سود بیشتری به دست آورند.

 

نحوه محاسبه هزینه‌های بسته‌های اینترنتی شفاف نیست

وی با بیان اینکه نحوه محاسبه هزینه‌های بسته‌های اینترنتی شفاف نیست، تصریح کرد: اپراتورهای تلفن همراه با حذف بسته‌های اینترنتی بلند مدت از سبد خدمات، به دنبال ایجاد محدودیت برای مردم ایجاد بودند تا در این شرایط خریداران ناچار شوند بسته‌هایی که قیمت بالایی دارد را انتخاب کنند.

رییس کمیته ارتباطات عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفاف شدن نحوه محاسبه قیمت بسته های اینترنتی همراه، به مشتری حق انتخاب می‌دهد، گفت: شیوه‌های مورد استفاده اپراتورهای اینترنت همراه هزینه‌ها را افزایش می‌دهد به همین دلیل قیمت بسته‌های اینترنتی نیز افزوده می‌شود لازم است. دستگاه‌های نظارتی باید با نظارت دقیق از سوءاستفاده در این زمینه جلوگیری کنند.