ضرورت جلوگیری از ماراتُن افزایش قیمت کالاهای اساسی به بهانه ماه رمضان

ضرورت جلوگیری از ماراتُن افزایش قیمت کالاهای اساسی به بهانه ماه رمضان
فروردین ۳۱, ۱۳۹۸
140 بازدید

  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی در ایام خاص مانند نوروز، ماه محرم و ماه رمضان باید برنامه‌ریزی‌های مدونی داشته باشند. رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با […]

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی در ایام خاص مانند نوروز، ماه محرم و ماه رمضان باید برنامه‌ریزی‌های مدونی داشته باشند.

رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به ضرورت توجه مسئولان اجرایی به کنترل قیمت مواد غذایی در آستانه فرارسیدن ماه رمضان، گفت: وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی در ایام خاص مانند نوروز، ماه محرم و ماه رمضان باید برنامه‌ریزی‌های مدونی داشته باشند. اگرچه چند هفته تا ماه رمضان زمان باقی مانده است اما ستاد تنظیم بازار باید تاکنون اقدامات لازم را انجام داده باشد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت کنترل قیمت در ماه رمضان، افزود: یکی از وظایف ستاد تنظیم بازار جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی و ساماندهی بازار است در صورتی که این واحد نتواند به وظایف خود عمل کند وجود آن معنا و مفهومی نداشته و بی ثمر است.

وی با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به موضوع تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان و گرانی اقلام خوراکی ورود می‌کند، اظهار کرد: وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی  باید با بسیج زیرمجموعه‌های این وزارتخانه تدابیر لازم و ویژه‌ای برای ساماندهی بازار انجام دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: از آنجا که برای ساماندهی بازار باید وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی به وظایف خود عمل کنند ممکن است در این میان یکی از وزارتخانه‌ها از انجام مسئولیت شانه خالی کند به همین دلیل نیاز است برای جلوگیری از این مسائل دستگاه واحدی مسئولیت تامین اقلام خوراکی موردنیاز بازار را برعهده گیرد.

سبحانی‌فر با بیان اینکه جولان سوءاستفاده‌گران در غیاب ماموران دستگاه های نظارتی یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها در ایام خاص است، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه مسئولان دم از اقدامات بسیار برای جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی می زنند اما جلوی چشم مسئولان تنظیم بازار روز به روز بر قیمت‌ها افزوده می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تفکیک وزارت صنعت و معدن و وزارت بازرگانی می‌تواند تا حدودی به ساماندهی بازار و کاهش قیمت مواد غذایی کمک کند چرا که در این زمینه مدیریت واحد ایجاد می‌شود./