باید دیپلماسی‌مان با کشورهای دیگر فعال‌تر شود

باید دیپلماسی‌مان با کشورهای دیگر فعال‌تر شود
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۸
141 بازدید

  یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط موجود باید دیپلماسی ما با کشورهای دیگر فعال‌تر باشد، در این صورت می‌توانیم خلاهای ایجاد شده و چالش‌هایی که به وجود آمده را کاهش دهیم. رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا ، در خصوص عدم تمدید معافیت‌ خریداران نفتی ایران، اظهار کرد: […]

 

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط موجود باید دیپلماسی ما با کشورهای دیگر فعال‌تر باشد، در این صورت می‌توانیم خلاهای ایجاد شده و چالش‌هایی که به وجود آمده را کاهش دهیم.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا ، در خصوص عدم تمدید معافیت‌ خریداران نفتی ایران، اظهار کرد: این‌گونه شیوه‌های آمریکا در مقابل ایران و زیاده‌خواهی‌هایی که دارد، طبیعی است اما هرچه دشمن ما به ویژه آمریکا تصمیم‌های سرسختانه‌ای می‌گیرد، مردم و مسئولان ما در مقابل تهدیدات دشمن منسجم‌تر می‌شوند، بنابراین این نقطه قوتی برای ماست که در مقابل دشمن متحد می‌شویم.

وی افزود: این تصمیم آمریکا ما را به زحمت می‌اندازد اما به این معنا نیست که بخواهیم کوتاه بیاییم و با شیوه‌ها و روش‌های مختلف کار خود را ادامه می‌دهیم و قطعا آمریکا نمی‌تواند فروش نفت ما را به صفر برساند، ظرفیت‌های ایران صرفا نفت نیست که متکی به آن باشد.

سبحانی‌فر ادامه داد: ظرفیت‌های ما تنها منحصر و قائم به نفت نیست، بنابراین قطعا آمریکا نتیجه‌ای‌ از این اقدام خود به دست نخواهد آورد. آمریکا راه‌های مختلف را پیش می‌گیرد اما قطعا ما در مقابل آن‌ها راهکارهای مناسب خود را داریم، غیر از فروش نفت بخش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند برای ما ارزآوری و صادرات داشته باشد تا بتوانیم آن را جایگزین نفت کنیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: این اقدام آمریکا تاثیری به معنای اینکه ایران بخواهد در مقابل زیاده‎خواهی آمریکا مجبور به پذیرش شود، ندارد. شاید ابتدا اثر روانی بر بازار ایران بگذارد اما طبیعتا مانند زمانی که قیمت دلار افزایش و بعد کاهش یافت، قیمت‌ها بازمی‌گردد و چندان اثرگذار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین پیامد بین‌المللی تصمیم ترامپ این است که قطعا چهره آمریکا در جامعه جهانی مخدوش می‌شود، عنوان کرد: معاهده‌ای بین چند کشور و ایران بوده اما اکنون از این معاهده خارج شده و بسیاری از کشورها از این حرکت ترامپ ناراحت هستند و آن را نقض بین‌المللی می‌دانند، بنابراین چهره آمریکا در این زمینه مخدوش خواهد شد، پیامدهای بین‌المللی این حرکت برای ایران مثبت است زیرا ایران به تعهدات خود عمل کرده اما آمریکا عمل نکرده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط موجود باید دیپلماسی ما با کشورهای دیگر فعال‌تر باشد، تصریح کرد: در این صورت می‌توانیم خلاهای ایجاد شده و چالش‌هایی که به وجود آمده را کاهش دهیم و مطمئنا شیوه‌های دیگری وجود دارد که جایگزین خواهد شد و هیچ زمان نفت ما به صفر نخواهد رسید.