عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن سبزوار آغاز شد

عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن سبزوار آغاز شد
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۸
144 بازدید

    عملیات اجرای ایستگاه راه آهن سبزوار دیروز طی مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، سبحانی فر نماینده مردم سبزوار و مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد. معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: روند اجرایی این طرح از ابتدای سال جاری شتاب گرفته و هم اکنون بخش زیرساختی آن […]

 

 

عملیات اجرای ایستگاه راه آهن سبزوار دیروز طی مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، سبحانی فر نماینده مردم سبزوار و مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: روند اجرایی این طرح از ابتدای سال جاری شتاب گرفته و هم اکنون بخش زیرساختی آن فعال و تملک اراضی انجام شده است.

خیرالله خادمی افزود: ایستگاه مسافربری راه آهن سبزوار در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار با زیربنای ۶ هزار متر مربع احداث می شود.

وی اظهار داشت: گام نخست عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن سبزوار، روسازی و زیرسازی مسیر ریلی در کمتر از ۲ سال می باشد.

وی گفت: در سفر سال گذشته رئیس جمهوری یک هزار میلیارد ریال برای مسیر راه آهن سبزوار تصویب شد و همچنین از ردیف اعتباری پیوست قانون بودجه ۲۶۵ میلیارد ریال برای این طرح در نظر گرفته شد.

خادمی افزود: پس از اتصال شهرستان سبزوار به شبکه ریلی، ادامه آن به عنوان کنارگذر ریلی به سمت ریل بندر عباس – بافق و مشهد و به شبکه ریلی شمال و جنوب کشور متصل خواهد شد.

فرماندار ویژه سبزوار نیز در این مراسم گفت: برای دسترسی آسان مردم، ایستگاه راه ‌آهن سبزوار در کنار شهر و در بولوار هشت بهشت این شهر احداث می شود که میزان اعتبار آن به همراه ایستگاه بین راهی ۴۱۶ میلیارد ریال است.

احمد برادران افزود: پیش بینی ظرفیت مسافر ایستگاه راه آهن سبزوار برای سال اول بهره برداری ۲۰۰ هزار نفر و ظرفیت بار آن ۲۰۰ هزار تن است که تا ۲ دهه آینده ظرفیت حمل مسافر به ۶۰۰ هزار نفر و ظرفیت حمل بار به ۴۰۰ هزار تن در سال افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: سبزوار در مسیر ترانزیت بین المللی و ارتباط با کشورهای آسیای میانه قرار دارد که این موضوع اهمیت تکمیل راه آهن سبزوار را افزایش داده است.

وی گفت: یکی از مهمترین اهداف این پروژه اتصال آن به راه آهن سراسری شمال – جنوب است.

معاون وزیر راه و شهرسازی  به دعوت سبحانی فر در سفر روز دوشنبه به این شهرستان از جاده سبزوار – قوچان نیز بازدید کرد.