تحریم صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس فرصت جدیدی برای کشور

تحریم صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس فرصت جدیدی برای کشور
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۸
150 بازدید

  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ایران ۱۵ همسایه مرزی دارد که این کشورها بازار بزرگی برای صادرات محصولات معدنی هستند، گفت:تقاضا بازار منطقه از محدود شدن صادرات صنایع آهنی ایران جلوگیری می‌کند. رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره […]

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ایران ۱۵ همسایه مرزی دارد که این کشورها بازار بزرگی برای صادرات محصولات معدنی هستند، گفت:تقاضا بازار منطقه از محدود شدن صادرات صنایع آهنی ایران جلوگیری می‌کند.

رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به تحریم اخیر آمریکا مبنی بر تحریم صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران، گفت: اگرچه با اعمال این تحریم‌ها ممکن است دامنه صادرات ایران کاهش پیدا کند اما این کاهش مقطعی است و به راحتی با دور زدن تحریم ها مجددا به میزان قبلی باز می‌گردد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران در دور زدن تحریم کارآزموده شده است، افزود: ما می‌توانیم از ظرفیت کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان و.. برای صادرات صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس استفاده کند.

وی با بیان اینکه آمریکا نمی تواند ایران را در بن بست صادرات صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس قرار دهد، اظهار کرد: ایران، تحریم ها را بی اثر یا کم اثر می کند در نتیجه اعمال تحریم ها نمی تواند تاثیر سوء چندانی بر اقتصاد کشور داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: تحریم صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ظرفیت و فرصت جدیدی برای کشور است چراکه در صورت اجرایی شدن این موضوع، علی رغم کاهش صادرات  واردات این محصولات نیز کاهش پیدا می کند و برای تولید تنها به توان داخلی تکیه می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحریم صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس، صاردات را محدود نکرده و تنها تحقق این امر را با موانع روبه رو می‌کند و ایران نیز با تجربه‌های قبلی به راحتی می تواند از آن عبور کند.

سبحانی فر با بیان اینکه ایران ۱۵ همسایه دارد که این کشورها بازار بزرگی برای صادرات محصولات معدنی را فراهم می‌کند، تصریح کرد: تقاضا بازار منطقه از محدود شدن صادرات صنایع آهنی ایران جلوگیری می کند و ایران به راحتی می تواند از طریق مرزها مراودات تجاری خود را انجام دهد./