مردم در هر شرایطی تندروی‌ها را قبول ندارند

مردم در هر شرایطی تندروی‌ها را قبول ندارند
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۸
136 بازدید

  صحبت از اصلاح‌طلبی و اصولگرایی که می‌شود بسیاری از مردم اخم‌های‌شان را در هم گره می‌کنند تا نارضایتی‌شان را نشان دهند اما عرصه سیاست که بدون کنشگر نمی‌شود بنابراین این سوال مطرح است که آیا وقت آن نرسیده که یک جریان سوم پا به عرصه بگذارد؟ چندسالی است شعار«نه چپ نه راست» سیاسی سر […]

 

صحبت از اصلاح‌طلبی و اصولگرایی که می‌شود بسیاری از مردم اخم‌های‌شان را در هم گره می‌کنند تا نارضایتی‌شان را نشان دهند اما عرصه سیاست که بدون کنشگر نمی‌شود بنابراین این سوال مطرح است که آیا وقت آن نرسیده که یک جریان سوم پا به عرصه بگذارد؟

چندسالی است شعار«نه چپ نه راست» سیاسی سر داده می‌شود اما در یکی دو سال اخیر این شعار از جانب مردم به ویژه در جریان اعتراضات سال دی‌ماه ۹۶ و  مرداد ۹۷ بیشتر شد، به طوری‌که بعضی از تحلیل‌گران سیاسی از این شعارها به عنوان عبور مردم از دو جریان اصلی سیاسی یعنی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان تعبیر کردند. حال سوال اینجاست آیا وقت آن نرسیده است که یک جریان سومی در کشور ظهور کند؟ این سوالی بود که آن را با سبحانی‌فر درمیان گذاشتیم  .

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه درباره لزوم ایجاد یک جریان سوم به خبرآنلاین می‌گوید: فکر می‌کنم مردم در هر شرایطی  تندروی‌ها را قبول ندارند و اقبال به سمت افراد تندرو نشان نمی‌دهند لذا  مردم بر اساس شخصیت افراد به سمتی گرایش پیدا می‌کنند که این افراد بر مدار اعتدال حرکت کنند.

 

رمضانعلی سبحانی‌فر گفت: به اعتقاد من این جریان شکل ماهوی گرفته است اما باید در قالب احزاب نیز نمود پیدا کند.

نماینده سبزوار در پاسخ به این سوال که چقدر این جریان توانسته است خود را معرفی کند می‌گوید: به جای آنکه این جریان خودش را معرفی کند مردم آن‌ها را رصد می‌کنند و به آنها اقبال نشان می‌دهند.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه امروز انتقاداتی به دولت به عنوان سمبل جریان اعتدال وجود دارد و این انتقاد می‌تواند کل جریان را در بر بگیرد می‌گوید: نارضایتی کنونی به لحاظ شرایط اقتصادی است و نه از مشی اعتدالی. این دو را نباید با هم اشتباه گرفت.

سخنگو حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به این سوال که با چه استدالال و استنادی معتقد است مردم به سمت جریان سوم یا همان جریان اعتدالی گرایش دارد می‌گوید: بر این اساس که مردم از دو گروه تندروی‌ها زده شده‌اند و هر دو را امتحان کرده‌اند.

سبحانی‌فر درباره اینکه آیا این جریان در مجلس یازدهم می‌تواند سهمی داشته باشد یا خیر می‌گوید: من فکر می‌کنم در انتخابات مجلس بعدی مردم گرایش به افراد معتدل و میانه‌رو و البته کارآمد و سلامت نشان خواهند داد.