امکانات بهداشتی و درمانی نباید تنها در مشهد مقدس متمرکز باشد

امکانات بهداشتی و درمانی نباید تنها در مشهد مقدس متمرکز باشد
تیر ۲۹, ۱۳۹۸
143 بازدید

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث گردشگری سلامت در داخل کشور سالانه تعداد زیادی بیماران از استانهای همجوار به این شهرستان مراجعه می کنند و تمامی امکانات بهداشتی و درمانی نباید تنها در مشهد مقدس باشد. به گزارش پرتال خبری علی سبحانی فر، نشست […]

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث گردشگری سلامت در داخل کشور سالانه تعداد زیادی بیماران از استانهای همجوار به این شهرستان مراجعه می کنند و تمامی امکانات بهداشتی و درمانی نباید تنها در مشهد مقدس باشد.
به گزارش پرتال خبری علی سبحانی فر، نشست پذیرش بیماران بین‌الملل در بیمارستان‌های سبزوار صبح امروز با حضور نماینده‌ی دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی، دکتر هاشم‌زاده رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، برادران فرماندار ویژه، دکتر مسلم رئیس دانشگاه علوم پزشکی و فیض‌آبادی معاون برنامه ریزی فرمانداری سبزوار در محل سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه خوشبختانه زیرساخت های بخش سلامت با همکاری و همراهی فرماندار سبزوار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی فراهم شده است، اظهار کرد: زیرساخت های بخش سلامت شامل پزشکان متخصص، بیمارستانهای مجهز و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در شهرستان سبزوار وجود دارد.
علی سبحانی فر وجود اورژانس هوایی، شیمی درمانی، جراحی قلب باز و غیره را از شاخص ترین امکانات درمانی سبزوار دانست و افزود: در بحث گردشگری سلامت در داخل کشور سالانه تعداد زیادی از بیماران از استانهای همجوار به این شهرستان مراجعه می کنند و تمامی امکانات بهداشتی و درمانی نباید تنها در مشهد مقدس باشد.
وی با اشاره به فعالیت مجتمع داروسازی طاها سبزوار، ادامه داد: هم اکنون دو محصول این مجتمع به تولید رسیده و در حال توسعه در بخش های مختلف است.
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی در ادامه سبزوار را یکی از قطب تولید گیاهان دارویی در کشور اعلام‌کرد و گفت: این شهرستان به عنوان یکی از ۹ قطب تولید گیاهان دارویی در کشور شناخته شده و با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی به دنبال جذب سرمایه گذار در بخش تولید گیاهان دارویی هستیم.
سبحانی فر تصریح کرد: مجوز ایجاد مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در سبزوار از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری صادر شده است.
وی از بهره برداری دو مرکز نوآوری در دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه علوم پزشکی تا مهر ماه امسال با حضور ستاری فر معاونت علمی ریاست جمهوری خبر داد.
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین با توجه به ظرفیت های گردشگری طبیعی مجوز ایجاد ژئوپارک گردشگری در سبزوار صادر شده است.
سبحانی فر با اشاره به دسترسی به افغانستان و ترکمنستان و قرار گیری در مسیر زائران امام رضا (ع)، افزود: باتوجه به ظرفیت موجود و شرایط اقلیمی و جغرافیایی که وجود دارد سبزوار هم باید به عنوان یکی از مقاصد گردشگری در کنار مشهد مقدس معرفی شود
وی در پایان یادآور شد: با یک نگاه بلند بتوانیم از این ظرفیت های استفاده کنیم و امروزه برای درآمد زایی دانشگاه علوم پزشکی در بخش سلامت باید به جذب گردشگران خارجی در حوزه سلامت توجه شود