ضرورت تسهیل ارتباط میان تجار برای گسترش مبادلات اقتصادی ایران و ارمنستان

ضرورت تسهیل ارتباط میان تجار برای گسترش مبادلات اقتصادی ایران و ارمنستان
آذر ۲۱, ۱۳۹۶
139 بازدید

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان در مجلس گفت: تصویب قوانینی در جهت تسهیل ارتباط میان تجار، صاحبان صنایع و بخش خصوصی دو کشور نقش مهمی در گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و ارمنستان دارد. رمضانعلی سبحانی فر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (۲۰ آذرماه) […]

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان در مجلس گفت: تصویب قوانینی در جهت تسهیل ارتباط میان تجار، صاحبان صنایع و بخش خصوصی دو کشور نقش مهمی در گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و ارمنستان دارد.
رمضانعلی سبحانی فر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (۲۰ آذرماه) با واهرام باغداساریان رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران که در رأس هیأتی از نمایندگان عضو این گروه به ایران سفر کرده است دیدار و گفت وگو کرد.

سبحانی فر در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب روابط دو کشور گفت: ایران و ارمنستان از  توانمندیهای فراوانی در عرصه های مختلف برخوردارند که باید با برنامهریزی دقیق از آنها در جهت توسعه مناسبات دوستانه فیمابین بهره بُرد.

وی همچنین افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان در مجلس شورای اسلامی از روند توسعه مناسبات و همکاری های دو کشور حمایت می کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان در ادامه این دیدار گفت: تصویب قوانینی در جهت تسهیل ارتباط میان تجار، صاحبان صنایع و بخش خصوصی دو کشور نقش مهمی در گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و ارمنستان دارد که این امر مورد پیگیری گروه دوستی پارلمانی ایران قرار دارد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار گفت: تشکیل کارگروه ویژه در گروه دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور با هدف نظارت بر اجرایی شدن توافقات فیمابین، اقدام دیگری است که نقش مهمی در افزایش ارتباطات و همکاری های ایران و ارمنستان دارد.

واهرام باغداساریان رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: توسعه مناسبات با ایران بعنوان کشوری مهم و با ثبات در منطقه و جهان از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی افزود: پارلمان ارمنستان علاقمند به گسترش مناسبات دوستانه با ایران است و تقویت ارتباطات فیمابین در همه عرصهها بویژه مناسبات پارلمانی مورد توجه و پیگیری گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران قرار دارد.

باغداساریان با مهم خواندن ارتباطات تجاری و اقتصادی دو کشور افزود: فراهم کردن زمینه همکاری میان کارآفرینان دو کشور نقش مهمی در توسعه مبادلات فیمابین دارد.

وی همچنین افزود: برگزاری جلسات منظم و دورهای میان گروههای دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور در نظارت و پیگیری توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان مؤثر است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران در ادامه این دیدار نسبت به توسعه هرچه بیشتر ارتباطات سیاسی، اقتصادی و پارلمانی دو کشور ابراز امیدواری کرد./