امکان سنجی احداث ۱۲ سد معیشتی یا بند انحرافی در حوزه انتخابیه سبزوار بزرگ

امکان سنجی احداث ۱۲ سد معیشتی یا بند انحرافی در حوزه انتخابیه سبزوار بزرگ
تیر ۲۹, ۱۳۹۸
165 بازدید

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی از امکان سنجی احداث ۱۲ سد معیشتی یا بند انحرافی با هدف جلوگیری خسارت سیلاب ها، ماندگاری و استفاده پایدار از رگبار های موسمی در حوزه انتخابیه سبزوار بزرگ خبر داد. به گزارش پرتال خبری علی سبحانی فر، با پیگیری نماینده […]

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی از امکان سنجی احداث ۱۲ سد معیشتی یا بند انحرافی با هدف جلوگیری خسارت سیلاب ها، ماندگاری و استفاده پایدار از رگبار های موسمی در حوزه انتخابیه سبزوار بزرگ خبر داد.
به گزارش پرتال خبری علی سبحانی فر، با پیگیری نماینده دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی در روز های چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته مهندس حسین‌پور مدیر دفتر فنی آب منطقه‌ای خراسان رضوی، کارشناسان دفتر فنی آب منطقه‌ای، ثابتی‌مقدم مدیر امور منابع آب ناحیه سبزوار و دیگر مسئولان محلی به منظور امکان سنجی احداث سد معیشتی و انحرافی از رودخانه های مختلف حوزه انتخابیه سبزوار بازدید کردند.
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی در این خصوص اظهار کرد: با توجه به وضعیت کم آبی حوزه انتخابیه سبزوار بزرگ طی چند سال اخیر، رگبارهای موسمی به ویژه در فصل بهار و خسارت سیلابهای اخیر نشستی با قائم مقام وزیر نیرو داشته ایم.
وی افزود: در این نشست موضوعاتی شامل جلوگیری از خسارت های سیلاب ها، بحث ماندگاری، استفاده پایدار از رگبارهای موسمی و سیلاب ها مورد بررسی قرار گرفت تا بتوانیم نگهداشت آب را در حوزه انتخابیه داشته باشیم.
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از سوی قائم مقام وزیر نیرو دستور داده شد که تیم کارشناسی و فنی آب منطقه ای خراسان رضوی به حوزه انتخابیه سبزوار سفر کنند و مناطق مختلف را مورد بررسی قرار دهند، بیان کرد: خوشبختانه طی دو روز تمام وقت بازدید میدانی از مسیر های رودخانه کهنه، رودخانه شهرستانک، رودخانه فریمانه و رودخانه ابوچناری در شهرستان جغتای و رودخانه شاهواج و اندوغان در شهرستان جوین، رودخانه دهنه شور در شهرستان خوشاب، رودخانه مسیر نهالدان، رودخانه مسیر صدخرو و رودخانه مهر در شهرستان داورزن انجام شد.
سبحانی فر گفت: همچنین از سوی کارشناسان آب منطقه ای اطلاعات مورد نیاز از مسیر رودخانه شهر داورزن جمع آوری شده است.
وی افزود: اطلاعات مربوط به رودخانه شهر روداب با برداشت مطالعاتی که از گذشته وجود داشته، جمع آوری می شود و تصمیم و طرح مناسبی به لحاظ شرایط اقلیمی درنظر گرفته می شود.
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برداشت های میدانی به لحاظ زمین شناسی، آب و خاک و سایر شاخص های مورد نیاز انجام شد که از سوی کارشناسان آب منطقه مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد.
سبحانی فر با بیان اینکه با توجه به شرایط علمی و فیزیکی منطقه تصمیمات مناسبی در خصوص احداث سد معیشتی، بند انحرافی یا شیوه های دیگر در نظر گرفته می شود، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم به نحوه مطلوبی از آبهای منطقه استفاده کنیم تا کشاورزان و روستاییان حوزه انتخابیه سبزوار بزرگ بهره مندی مناسبی داشته باشند.
وی در پایان یادآور شد: احداث سد های معیشتی و بند های انحرافی از تخریب سیلاب ها جلوگیری می کند و می توانیم درآمد پایدار برای روستاییان حوزه انتخابیه داشته باشیم.