جغتای نیازمند احداث یک باب کتابخانه عمومی است

جغتای نیازمند احداث یک باب کتابخانه عمومی است
مرداد ۶, ۱۳۹۸
143 بازدید

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی گفت: جغتای نیازمند احداث یک باب کتابخانه عمومی است که تامین کننده نیاز های این شهرستان در حوزه کتاب و کتابخوانی باشد. به گزارش پرتال خبری علی سبحانی فر، آیین افتتاح یک باب کتابخانه شهدای روستای ابویسان جغتای به مساحت ۱۳۰ […]

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی گفت: جغتای نیازمند احداث یک باب کتابخانه عمومی است که تامین کننده نیاز های این شهرستان در حوزه کتاب و کتابخوانی باشد.

به گزارش پرتال خبری علی سبحانی فر، آیین افتتاح یک باب کتابخانه شهدای روستای ابویسان جغتای به مساحت ۱۳۰ متر مربع و اعتباری حدود ۲۰۰ میلیون تومان ظهر امروز با حضور علی‌ سبحانی‌فر نماینده دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سبزیان مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی محبی فر فرماندار جغتای، اولیایی رئیس اداره کتابخانه های عمومی جغتای و دیگر مسئولان شهری برگزار شد.
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: امروزه همانند زیر ساخت های مختلف شامل آب، برق و گاز به بخش فرهنگی بیشتر از گذشته نیاز داریم.
علی سبحانی فر با تاکید بر اینکه با استفاده از حوزه فرهنگ باید به توسعه امور اجتماعی و زندگی فردی و اجتماعی توجه شود، افزود: توجه هرجامعه ای به امور فرهنگی برای توسعه همه جانبه تاثیر گذار است و هرجامعه ای که به حوزه فرهنگی توجه نکند بنابراین در معدل کل توسعه یافتگی پایین است.
وی ادامه داد: در کشور ما برخی از شهرهای قدیمی که از سالهای گذشته دارای روحانی و علما بوده اند، نسبت به دیگر شهرها به بیشترین جایگاه توسعه یافتگی رسیده اند.
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فعالیت های فرهنگی زیر ساخت برای سایر بخش ها است و باید با سرعت بیشتری در بخش های فرهنگی تلاش شود.
سبحانی فر با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید جایگزین فضای مجازی شود، تصریح کرد: با توجه به وجود مکان های استاندارد برای ترویج فعالیت های کتابخوانی با مشارکت مردم باید در مناطق روستایی کتابخانه هایی احداث شود.
وی با اشاره به ساخت کتابخانه عمومی روستای ابویسان جغتای با مشارکت مردم، گفت: این روستا با کسب مقام های ملی در حوزه کتاب و کتابخوانی طی چند سال اخیر در کشور درخشیده و در اکثر مسابقات کتابخوانی مقام های اول الی دهم را کسب کرده است.
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی افزود: روستای ابویسان در حوزه فعالیت های کتابخوانی به عنوان الگویی بی نظیر در سطوح شهرستانی، استانی و ملی تبدیل شده است.
سبحانی فر با بیان اینکه از حجت الاسلام سبزیان مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی یک درخواست مهم داریم، بیان کرد: جغتای نیازمند احداث یک باب کتابخانه عمومی است که تامین کننده نیاز های این شهرستان در حوزه کتاب و کتابخوانی باشد.
گفتنی است؛ در پایان نماینده دیار سربداران در مجلس شورای اسلامی قول اهدای حواله خرید کتاب برای کتابخانه شهدای روستای ابویسان جغتای به ارزش دو میلیون تومان را داد.