افزایش عوارض خروج از کشور حمایت از تولید داخلی و صادرات است

افزایش عوارض خروج از کشور حمایت از تولید داخلی و صادرات است
آذر ۲۸, ۱۳۹۶
137 بازدید

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین راه کسب درآمد و تحقق اقتصاد مقاومتی جذب گردشگران است و اقدام دولت در افزایش عوارض خروج مسافران به نوعی حمایت از تولید داخلی و صادرات محسوب می‌شود. رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با فارس  با اشاره به افزایش عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال […]

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین راه کسب درآمد و تحقق اقتصاد مقاومتی جذب گردشگران است و اقدام دولت در افزایش عوارض خروج مسافران به نوعی حمایت از تولید داخلی و صادرات محسوب می‌شود.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با فارس  با اشاره به افزایش عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷، اظهار کرد: درآمد حاصل از این موضوع می‌تواند سبب توسعه زیرساخت‌ها، تاسیسات گردشگری و رونق صنایع دستی شود.

وی افزایش عوارض خروج از کشور را مهم‌ترین راهکار جلوگیری از خروج ارز، گام مثبتی برای تقویت صنعت گردشگری کشور دانست و افزود: مهم‌ترین راه کسب درآمد و تحقق اقتصاد مقاومتی جذب گردشگران است و اقدام دولت در افزایش عوارض خروج مسافران به نوعی حمایت از تولید داخلی و صادرات محسوب می‌شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در صورتی که بخشی از درآمد حاصل از این اقدام صرف توسعه زیر ساخت‌های گردشگری کشور شود علاوه بر افزایش سفرهای داخلی زمینه جذب توریست‌ها برای بازدید آثار تاریخی و جاذبه‌های کشور فراهم می‌کند.

سبحانی‌فر افزود: افزایش عوارض خروج مسافر از کشور یک مشارکت و عزم عمومی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری کشور ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: بر اساس لایحه بودجه سال ۹۷ تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی، عوارض خروج از کشور که در حال حاضر ۷۵۰ هزار ریال است از سال آینده برای سفر غیر زیارتی به خارج از کشور، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، برای سفر دوم ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال و برای سفر سوم و بیشتر ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال خواهد بود.