۳۰ درصد مرسولات پستی مربوط به خرید‌های اینترنتی

۳۰ درصد مرسولات پستی مربوط به خرید‌های اینترنتی
شهریور ۲۱, ۱۳۹۹
111 بازدید

مدیر عامل پست گفت: حدود ۳۰ درصد مرسولات مربوط به خرید‌های اینترنتی در فضای مجازی است و ما به دنبال قرارداد‌های جدید با شرکت‌ها هستیم تا سرانه مرسولات افزایش پیدا کند. رمضانعلی سبحانی فرر پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای تحول در فرآیند‌های پستی و مکانیزه کردن سیستم پست دارید؟ افزود: با […]

مدیر عامل پست گفت: حدود ۳۰ درصد مرسولات مربوط به خرید‌های اینترنتی در فضای مجازی است و ما به دنبال قرارداد‌های جدید با شرکت‌ها هستیم تا سرانه مرسولات افزایش پیدا کند.

رمضانعلی سبحانی فرر پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای تحول در فرآیند‌های پستی و مکانیزه کردن سیستم پست دارید؟ افزود: با توجه به افزایش جمعیت و مشغله زیاد مردم امروز رسالت پست از ارسال پاکت‌های نامه دیگر تغییر کرده است و با توجه به فناوری‌های نوین و خرید و فروش‌های اینترنتی رسالت پست از ارسال پاکت‌های نامه به ارسال بسته‌های پستی تغییر کرده است.

وی گفت: قطعا در این شرایط شیوه‌های سنتی باید تغییر کند و ما حتی برای ارسال بسته‌های پستی نیازمند تغییر ناوگان از موتور به وانت هستیم.
سبحانی فر ادامه داد: اگر در گذشته مرسولات پستی را یک کامیون از شهری به شهر دیگر منتقل می‌کرد اکنون باید به حمل و نقل ریلی بیش از گذشته روی بیاوریم که از این طریق هم بار بیشتری حمل شود و هم سرعت ارسال و ایمنی کار بالا رود و قطعا در یکی دو ماه آینده این برنامه‌ها عملیاتی می‌شود.
مدیر عامل پست تغییر فرآیند‌ها در پست را امری حتمی خواند و گفت: در فرآیند تجزیه و مبادلات مرسولات پستی باید شیوه‌های سنتی و دستی کنار گذاشته شود و ما بنا داریم تفکیک مرسولات را از طریق سیستم مکانیزاسیون انجام دهیم که نشانی‌ها بر اساس بارکد صورت گیرد و سرعت و دقت ارسال مرسولات افزایش یابد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای افزایش سرانه مرسولات پستی، بازار‌های جدیدی را شناسایی کرده اید؟ گفت:امروز مردم تمایل دارند همه فعالیت هایشان را از طریق پست انجام دهند و ما اخیرا با بانک‌ها وارد مذاکره شدیم که مثلا دسته چک، کارت‌های بانکی، اخطاریه‌ها، ابلاغیه‌ها و احضاریه‌ها را ما به نیابت از بانک‌ها و حتی دیگر دستگاه‌ها به دست مردم برسانیم.

سبحانی فر افزود: حتی برای افتتاح حساب نیز نیاز نیست مردم به بانک بیایند و کارمندان پست می‌توانند با مراجعه به درب منازل برای مردم افتتاح حساب کنند.
وی با اشاره به اینکه برای گرفتن تاییدیه تحصیلی گاهی افراد مجبورند از استانی به استان دیگر سفر کنند گفت: اگر این کار از طریق پست انجام شود گواهی تحصیلی بدون اینکه کسی رفت و آمد کند با سرعت و دقت بیشتری به دست متقاضیان می‌رسد.
آقای سبحانی فر با اشاره به اینکه پست در کشور‌های توسعه یافته همانند تلفن همراه ضروری و پرکاربرد است بر تعمیق فرهنگ استفاده از خدمات پستی در کشور تاکید کرد و ادمه داد: این جزو تکالیف حاکمیتی ماست که خدمات پست را به دورترین مناطق روستایی و مناطق محروم برسانیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در ایام شیوع بیماری کرونا شرکت پست با توجه به افزایش خرید‌های اینترنتی، افزایش درآمد داشته است؟ گفت: درآمد ما دو بخش است که یک بخش مربوط به درآمد‌های تکلیفی است که برای ما سودی ندارد و مثلا ما یک نامه را از غرب کشور به دورترین منطقه در شرق کشور با حداکثر قیمت ۲۰ هزار تومان ارسال می‌کنیم که در این بخش دولت از جیب خودش هزینه میکند، اما در بخش خرید و فروش‌های اینترنتی هنوز افزایش درآمدی نداشته ایم، اما اکنون حدود ۳۰ درصد مرسولات ما مربوط به خرید‌های اینترنتی است.
مدیر عامل پست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به سختی کار کارکنان پست چه برنامه‌ای برای ارتقاء امنیت شغلی و درآمدی آن‌ها دارید، افزود: من از آغاز انتصابم در شرکت پست این موضوع را مطرح کردم و معتقدم کارمندان پست حداقل حقوق را دارند و با توجه به اینکه بخشی از کارکنان ما از طریق موتور، مرسولات را جابجا می‌کنند کار انتقال در هوای گرم، سرد و زیر برف و باران بسیار خطرناک است و بسیاری از همکاران ما صدمه دیده اند و ما پیگیر هستیم تا از طریق مجلس شورای اسلامی بتوانیم کار در پست را جزو مشاغل سخت و زیان آور تعریف کنیم.
وی گفت: در بحث معیشت کارکنان پست هم بنا داریم با افزایش سرانه مرسولات و با انعقاد قرارداد‌های جدید، افزایش درآمد این شرکت را به نوعی در توجه هر چه بیشتر به همکارانمان لحاظ کنیم.
سبحانی فر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در ایام شیوع بیماری کرونا چه تعداد از همکاران پست فوت کرده و یا بستری شده اند؟ افزود: ما ۴ نفر از همکاران پستچی مان را در این ارتباط از دست دادیم و ۷۰ نفر هم در بیمارستان بستری شدند و آزمایش بیش از ۲۰۰ نفر هم مثبت بود که به مرحله بستری در بیمارستان نرسیدند.

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران ادامه داد: برای تجلیل از همکارانمان که در این ایام فوت کردند بنا داریم به مناسبت ۱۷ مهر روز جهانی پست، دیدار فوتبال دوستانه میان تیم هنرمندان با تیم پست در همان ایام برگزار شود تا از این طریق یاد و خاطره فوت شدگان پست را گرامی بداریم.واحد مرکزی خبر