عملکرد مالی پست استاندارد و مطلوب ارزیابی شد

عملکرد مالی پست استاندارد و مطلوب ارزیابی شد
مهر ۱, ۱۳۹۹
96 بازدید

در جلسه مجمع عمومی صاحبان سهام که به ریاست معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، عملکرد مالی و جریان های نقدی سال ۹۸ شرکت ملی پست از تمام جنبه های با اهمیت، طبق استانداردهای حسابداری و مطلوب ارزیابی شد. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، رمضانعلی […]

در جلسه مجمع عمومی صاحبان سهام که به ریاست معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، عملکرد مالی و جریان های نقدی سال ۹۸ شرکت ملی پست از تمام جنبه های با اهمیت، طبق استانداردهای حسابداری و مطلوب ارزیابی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل پست روز دوشنبه در این جلسه که اعضای هیئت مدیره، معاونین مدیرعامل، جمعی از مدیران ستادی و نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند؛ گزارش مبسوطی از عملکرد هیئت مدیره، حسابرسی فعالیت‌ها و عملکرد مالی، پروژه‌ها و برنامه‌های سال ۹۸ شرکت ارایه داد.

وی به الزامات قانونی پرداخت کمک زیان ارایه خدمات پایه پستی و سایر بخش‌هایی که بخش خصوصی تمایلی به ارایه خدمت ندارد و شبکه پست ملزم به ارایه آن است، توسط دولت اشاره کرد و گفت: از یک سو این کمک زیان به درستی پرداخت نمی‌شود تا خسارت‌ها جبران شود و از سوی دیگر اختیار شرکت ملی پست در دریافت تعرفه‌های مشابه تعرفه اپراتورهای بخش خصوصی در ارایه خدمات غیرپایه، سلب شده است.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه این محدودیت‌های مالی اجازه تقویت انگیزه در کارکنان شبکه پستی به منظور خدمات‌رسانی مطلوب‌تر را نمی‌دهد، اظهار امیدواری کرد: با تصویب قانون سخت و زیان‌آور شناخته شدن شغل موزعین و تبدیل وضعیت بخشی از کارکنان از قراردادی به پیمانی و از طرحی به قراردادی، گامی موثر در راستای تقویت انگیزه و ایجاد امنیت شغلی بیشتر برای آنان برداشته شود.

سبحانی‌فر استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی در اجرای عملیات پستی را یادآور شد و گفت: در حال حاضر ۲۵ درصد عملیات بخش قبول، ۲۰ درصد رهسپاری و ۲۵ درصد توزیع شرکت ملی پست، به کمک نیروی انسانی بخش غیردولتی در حال انجام است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در دنیای امروز پست دیگر تنها نقش حمل و نقل را به عهده ندارد و جزیی از زنجیره تامین ارایه خدمات به مردم به شمار می‌آید، افزود: شرکت ملی پست باید با تکیه بر رویکرد جدیدی که در توسعه بازار کسب و کار خود ( طرح تحول دییجتال) و پیاده سازی اقتصاد پلت‌فرمی در پیش گرفته و با تسریع در روند هوشمند سازی فرایندها و خدمات، در کنار مدیریت بهینه‌تر هزینه‌ها و بهبود عملکرد، اهداف تعیین شده را محقق کند.

سیروس موثقی با تاکید بر اینکه مجمع عمومی صاحبان سهام و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حامی و پشتیبان شرکت ملی پست است، خواستار تقویت فعالیت‌های پژوهشی، رفع انحرافات در عملکرد کمی، ساماندهی نیروی انسانی در راستای اجرای طرح‌های جدید شرکت و اصلاح ساختار عملیات و فرایندهای شبکه شد.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه اقدامات موثری در خصوص بودجه ریزی عملیاتی و قیمت تمام شده انجام شده است، افزود: با وجود کاهش ترافیک مرسولات عادی به دلیل حذف قبوض کاغذی شاهد افزایش چند برابری حجم مرسولات پستی به ویژه سرویس امانت و بسته هستیم.

علیرضا زرگوش تصریح کرد: با توجه به این افزایش چند برابری، امسال مجبور به استفاده از خدمات ۴۰ دستگاه کامیون بخش خصوصی به صورت روزانه شده‌ایم تا امانات و بسته‌های مردم به موقع تحویل آنها شود.

وی از سازمان برنامه و بودجه خواست زمینه پرداخت کمک مالی به شرکت ملی پست از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای و بازگرداندن ردیف پست و مخابرات در استان‌ها به منظور ایجاد بستر توسعه و تقویت پست در این مناطق را فراهم آورد.

نماینده وزارت اقتصاد و دارایی نیز در این جلسه به بیان دیدگاه‌ها و موارد مربوطه پرداخت و گفت: افزایش شمار مرسولات پستی از طریق ارایه خدمات الکترونیکی و نوین، بررسی دقیق‌تر نرخ‌نامه امانات پستی و اصلاح این نرخ‌نامه در صورت نیاز، چابک سازی ساختار شبکه با توجه به فضای رقابتی موجود و گسترش بهره‌برداری از فناوری اطلاعات، بهبود کیفیت خدمات و اجرای کامل پروژه جی‌نف و به درآمد رساندن این پروژه از مواردی است که می‌تواند در بهبود عملکرد شرکت ملی پست موثر باشد.

محمودی افزود: وضعیت شرکت ملی پست در تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ و عملکرد مالی و جریان های نقدی آن برای سال مالی منتهی به این تاریخ از تمام جنبه‌های با اهمیت، مطابق با استانداردهای حسابداری، مطلوب ارزیابی شده است.

بحث و بررسی برنامه عملیاتی سال ۹۸ برابر بودجه مصوب، گزارش اعتبارات ابلاغی، تکالیف قوانین بالادستی از قبیل قانون برنامه ششم توسعه و تکالیف تعیین شده در صورتجلسه قبلی مجمع، از دیگر برنامه‌های این جلسه مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت ملی پست بود.