سالی ۲ هزار روستا به شبکه آی‌سی‌تی متصل می‌شود

سالی ۲ هزار روستا به شبکه آی‌سی‌تی متصل می‌شود
مهر ۹, ۱۳۹۹
127 بازدید

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه برنامه ریزی کردیم تا سالانه ۲ هزار روستا به شبکه آی‌سی‌تی متصل شوند، گفت: هرسال۳۰۰ میلیون مرسوله در کشور توسط شرکت ملی پست جا به جا می شود که این عدد دریک برنامه میان مدت به ۲برابر می رسد. به گزارش خبرگزاری فارس رمضانعلی سبحانی‌فر با بیان اینکه […]

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه برنامه ریزی کردیم تا سالانه ۲ هزار روستا به شبکه آی‌سی‌تی متصل شوند، گفت: هرسال۳۰۰ میلیون مرسوله در کشور توسط شرکت ملی پست جا به جا می شود که این عدد دریک برنامه میان مدت به ۲برابر می رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس رمضانعلی سبحانی‌فر با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰۰ روستا در کشور به شبکه آی‌سی‌تی متصل و فعال هستند، گفت: یکی از برنامه‌های مهم شرکت ملی پست راه‌اندازی سامانه هوشمندسازی آی‌سی‌تی روستایی در کشور است.

وی افزود: با استفاده از این سامانه طی یک برنامه ۵ساله، می توان بیش از ۱۰۰ روستای کشور را به این شبکه متصل و محصولات صنایع دستی و کشاورزی آنها را در قالب معرفی دستاوردها و تولیدات روستائیان به مردم کشورمان و همه دنیا معرفی کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: سالانه ۲ هزار روستا به شبکه آی‌سی‌تی متصل می‌شوند که این اقدام در یک برنامه‌ریزی مستمر در حال انجام است. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که این دفاتر شبکه آی‌سی‌تی قرار است تمامی خدمات پستی و خدمات پست‌بانک را به همه روستائیان ارائه دهد.

وی ادامه داد: در همین زمینه تفاهم نامه ای را با بنیاد مسکن در حال امضا داریم که تمام خدمات روستائیان (که در حال حاضر بنیاد مسکن انجام می دهد) به نیابت از بنیاد مسکن و به صورت غیرحضوری از طریق پست انجام شود.

سبحانی فر تصریح کرد: در حال حاضر شرکت ملی پست سالانه ۳۰۰ میلیون مرسوله را در داخل کشور جابجا می‌کند که این رقم اکنون مورد رضایت ما نیست و باید با یک برنامه میان مدت این عدد به دو برابر افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت ملی پست اضافه کرد: با واگذاری آن دسته از خدمات دستگاه‌های اجرایی و حضوری به صورت نیابتی به پست، باید از مراجعه حضوری مردم (که موجب صرف وقت و هزینه زیادی به آنها می شود) خودداری شود. این امر باید فرهنگ سازی شود زیرا هم باعث بهبود وضع سلامت مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا و هم باعث جلوگیری از ایجاد فسادهای اداری می شود