پیام دبیرکل اتحادیه پستی جهانی به مناسبت روز جهانی پست

پیام دبیرکل اتحادیه پستی جهانی به مناسبت روز جهانی پست
مهر ۱۷, ۱۳۹۹
100 بازدید

‌ همه ما باید از فداکاری‏های وصف‏ ناپذیر مجریان پستی و کارکنان آنها در خلال همه‏ گیری جهانی کووید-۱۹ قدردانی کنیم. ارج نهادن به فعالیت کارکنان پستی، بسیار ضروری است چرا که در دورانی که همه‌گیری کووید- ۱۹ به شدت در جهان بیداد می‏ کرد، این کارکنان پست بودند که برای تحویل مرسولات پستی تلاش مضاعفی […]

همه ما باید از فداکاری‏های وصف‏ ناپذیر مجریان پستی و کارکنان آنها در خلال همه‏ گیری جهانی کووید-۱۹ قدردانی کنیم.

ارج نهادن به فعالیت کارکنان پستی، بسیار ضروری است چرا که در دورانی که همه‌گیری کووید- ۱۹ به شدت در جهان بیداد می‏ کرد، این کارکنان پست بودند که برای تحویل مرسولات پستی تلاش مضاعفی کردند.

بسیاری از کارکنان به طرز تأسف‏باری جان خود را از دست دادند. مسیر زندگی بسیاری دیگر نیز به دلیل آسیب‏های جدی به سلامت‌شان دستخوش تغییر شد.

من به رشادت‏ها و فداکاری‏های میلیون‏ها نفر از کارکنان پستی که در مواجهه با این همه‏ گیری جهانی، به خدم ت‏رسانی ادامه دادند، درود می‏ فرستم.

شما باعث افتخار این صنعت و جهان هستید و من در برابر دستاوردهای شگرف شما سر تعظیم فرود می‏ آورم.

پست، به رغمِ توقف فعالیت خطوط هوایی، بسته‏ شدن مرزها و شیوع بیماری در دفاتر تجزیه، کماکان به حرکت خود ادامه داد.

اگر مانعی در مسیر ایجاد می‌‏ شد، مسیرهای رهسپاری جدیدی تعیین می‏ شدند. قطارها و کشتی‏ها جایگزین هواپیماها شدند. مجریان پستی روش‏های جدید کاری و طرق جدید ارائه خدمت را طراحی کردند.

زنجیره‏ های عظیم لجستیکی که از مرزها و قاره‏های ملی عبور کرده و مناطق وسیعی‏ را تحت پوشش قرار می‏ دادند، در عرض چند روز و چند هفته تغییر کردند.

نوآوری و خلاقیت از ویژگی‏های بارز این دوره جدید و محرکی برای تدوین روش‏های تازه در ارائه خدمات اجتماعی و مالی به مشتریان بود.

به لطف پست، به افراد سالخورده، تنها و ناتوان کمک شد؛ داروهای نجات بخش تحویل گردید؛ تجهیزات محافظتی تأمین و ارائه خدمات مالی ضروری همچنان حفظ  شد.

روز جهانی پست، مناسب‏ترین روز برای ادای احترام به کشورهای عضو، مجریان و کارکنان پستی و هر فردِ دیگری است که در ارائه خدمت مشارکت می‏ کند.

ما از همان ابتدای کار، بر جنگ‏ها‏، بلایای طبیعی و بیماری‏های همه‏گیر فائق آمده‏ایم.

ما همواره به ارائه خدمت همت گمارده‏ایم.

سال ۲۰۲۰ سالی بود که صنعت پست پایداری، عزم راسخ و نقش بی‏بدیلی که در تمامی جوامع ایفا می‌کند را به جهانیان اثبات کرد.

ما نشان دادیم که بسیار فراتر از نامه و امانت هستیم.

بشار حسین

دبیرکل