سرشماری نفوس و مسکن با همکاری شرکت ملی پست اجرا می شود

سرشماری نفوس و مسکن با همکاری شرکت ملی پست اجرا می شود
دی ۹, ۱۳۹۹
117 بازدید

در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه همکاری های دوجانبه بین پست و مرکز آمار ایران استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های مشترک، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.  در مراسم انعقاد تفاهم نامه مذکور که روز جاری در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی شرکت ملی پست برگزار شد، رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل، جواد حسین زاده […]

در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه همکاری های دوجانبه بین پست و مرکز آمار ایران استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های مشترک، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 در مراسم انعقاد تفاهم نامه مذکور که روز جاری در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی شرکت ملی پست برگزار شد، رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل، جواد حسین زاده معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس مرکز آمار ایران، علیرضا زرگوش و محمد رضا قادری اعضاء هیئت مدیره، حسن عمیدی مدیرکل دفتر مدیرعامل، امور استان ها و ارتباطات، کاوه دولتی مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور و جمعی از مدیران مرکز آمار نیز حضور داشتند.

در این جلسه مدیرعامل با اشاره به اجرای طرح عمومی نفوس و مسکن در سال آینده، گفت: با در اختیار داشتن اطلاعات اصلی و درست می توان برنامه ریزی دقیقی در توسعه کشور داشته باشیم.

سبحانی‌فر افزود: اطلاعات زیر بنایی با دو محور اطلاعات ثابت و متغیر تعریف می شود که در پروژه ملی جی نف این امر تا حد قابل قبولی محقق گردیده است.

وی همچنین بر طرف شدن اختلاف در آمار سرشماری شهری و روستایی و جلوگیری از فساد آماری را از دیگر مزایای این طرح برشمرد.

مدیرعامل اضافه کرد: شرکت ملی پست با تمام امکانات و اهتمام ویژه در حال جمع آوری اطلاعات دقیق و درست است و امید می رود دستگاه های مربوطه همکاری های لازم را انجام دهند.

رئیس مرکز آمار ایران نیز در این جلسه، گفت: از ارکان اساسی در طرحهای “ثبتی مبنا” استفاده از داده های کدپستی است و تبادل داده گامی مهم در نظام آماری و سرشماری کشور محسوب می شود.

وی در راستای تکمیل بانک کدپستی کشور و پلاک کوبی در شهر ها و روستا ها و همچنین فرهنگ سازی استفاده از کدپستی اعلام آمادگی کرد و گفت: مرکز آمار ایران با استفاده از سرمایه های ملی در قالب سامانه ها و پایگاه های رسمی دولت به شیوه ثبتی آماری برای سرشماری نفوس و مسکن کشور آماده همکاری با شرکت ملی پست است.

حسین زاده با اشاره به قدمت طولانی، داشتن تجربه کاری مطلوب و پتانسیل قوی پست، افزود: با شیوه های نوین و تعامل و هم افزایی بیشتر می توان پایگاه ملی آماری قوی در کشور داشته باشیم.

در ادامه علیرضا زرگوش عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست گفت: به روز بودن اطلاعات کدپستی از الزامات پروژه ملی جی نف بوده و هویت هر فرد در جامعه علاوه بر کدملی با کدپستی تکمیل می شود.

کاوه دولتی مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در اجرای پروژه جی نف، گفت: در سیاست سرشماری نفوس و مسکن سال آینده که بر اساس ثبتی مبنا انجام می گیرد اطلاعات کدپستی کشور محور اصلی قرار می گیرد.

بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد، به مدت یک سال ارائه بانک اطلاعات کدپستی به مرکز آمار و ارائه اطلاعات مورد نیاز پست توسط مرکز آمار به منظور به روزرسانی بانک اطلاعات کدپستی، در دستور کار قرار گیرد.