پست با تمام توان با نمایشگاه مجازی کتاب تهران همکاری می کند

پست با تمام توان با نمایشگاه مجازی کتاب تهران همکاری می کند
دی ۲۹, ۱۳۹۹
117 بازدید

  در نشست خبری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، رمضانعلی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست، از نقش فعال و گسترده شبکه پستی کشور در این نمایشگاه خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، در این نشست که با حضور محسن جوادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات، […]

 

در نشست خبری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، رمضانعلی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست، از نقش فعال و گسترده شبکه پستی کشور در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، در این نشست که با حضور محسن جوادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات، هومان حسن پور رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان، ایوب دهقان کار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات و اصحاب رسانه به صورت مجازی برگزار شد، سبحانی فر ضمن قدردانی از اهالی رسانه برای پوشش این رویداد، ابراز کرد: در راستای تحقق شعار عدالت ارتباطی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شبکه پست کشور با تمام توان در کنار این نمایشگاه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه جایگزینی نمایشگاه مجازی به جای نمایشگاه فیزیکی باعث افزایش چشمگیر تعداد ناشران کتاب و گسترش سطح نمایشگاه به کل کشور شد، افزود: شرکت ملی پست همه دفاتر و نیروی انسانی خود را به کار خواهد گرفت و هم اینک اطلاع رسانی درباره این رویداد را از طریق نصب پوسترهای نمایشگاه حتی در روستاها انجام داده است.

سبحانی فر با بیان اینکه برای چگونگی جمع آوری کتابهای خریداری شده، با مجموعه انتشاراتی ها هماهنگی های لازم به عمل آمده، گفت: در تهران به دلیل فراوانی انتشاراتی، علاوه بر دفاتر پستی، باجه های سیاری اختصاص دادیم که کتاب های بسته بندی شده را جمع آوری و به مرکز تجزیه و مبادلات انتقال داده و آماده ارسال به مقصد نمایند.

مدیرعامل شرکت ملی پست ادامه داد: چون می دانیم تعداد تقاضاها به مراتب بیشتر از حالت معمول خواهد بود، بعد از صادر شدن بارکد و تحویل در مرکز تجزیه و مبادلات، از طریق ارسال پیامک به مشتریان اطلاع رسانی می کنیم و پس از آن مسئولیت مرسولات و توزیع آنها در زمان مشخص و به نحو شایسته بر عهده پست خواهد بود.

وی با اشاره به سابقه استفاده ناشران و فروشندگان کتاب از بسته بندیهای غیراستاندارد، گفت: از ناشران می خواهیم که در بسته بندی کتابها دقت و حساسیت لازم را به خرج دهند و با استفاده از لفافهای مناسب، کارتن های مخصوص پست مرسولات را به صورت استاندارد بسته بندی کنند، تا کتابها دچار آسیب نشوند.

سبحانی فر خاطر نشان کرد: این رویداد بزرگ که برای اولین بار صورت می گیرد، در اتحادیه جهانی پست هم مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم با توزیع به موقع مرسولات، نقش و وظیفه خود را به خوبی ایفا کنیم.

وی با یادآوری اینکه، پست در روزهای تعطیل با تعیین شیفت های جمع آوری و توزیع، به کار خود ادامه می دهد، اضافه کرد: در دو روز اول ابعاد کار مشخص می شود و چنانچه حجم تقاضاها و سفارشها بیشتر از پیش بینی های انجام شده باشد، از ظرفیت بخش خصوصی برای پیشبرد کار استفاده خواهیم کرد.

جوادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز خاطرنشان کرد: پست هم از این جهت که امکان ارسال کتاب از ناشران به خریداران را فراهم کرده و هم به خاطر تخفیفی که در ارائه خدمات درنظر گرفته حائز اهمیت است و امیدوارم این نمایشگاه زمینه ساز همکاریها در آینده با شرکت ملی پست باشد.

حسن پور رئیس اتحادیه ناشران و فروشندگان کتاب نیز در این نشست ابراز داشت: قسمت مهم کار این نمایشگاه برعهده پست است و عمده ترین کاری که باید انجام شود، رساندن مرسولات به دست خریداران است که امیدواریم عملکرد موفق شرکت ملی پست مانند نوعی سرمایه گذاری برای نمایشگاههای مشابه در آینده عمل کند.

در ادامه صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به نقش موثر پست در برگزاری این نمایشگاه، گفت: اینکه امسال شرکت ملی پست در کنار نمایشگاه کتاب تهران قرار گرفته افتخار می کنیم و امیدوارم این تجربه باعث گسترش یافتن نمایشگاه در سراسر کشور شود.

دهقان کار رئیس نمایشگاه نیز در آغاز جلسه با ارائه گزارشی از فرآیند شکل گیری و برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، از حضور شرکت ملی پست در این رویداد بی سابقه قدردانی کرد.