تغییر باورهای سنتی جامعه به جایگاه زن، بر عهده خود بانوان است

تغییر باورهای سنتی جامعه به جایگاه زن، بر عهده خود بانوان است
بهمن ۱۶, ۱۳۹۹
104 بازدید

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: تغییر نگاه و باورهای سنتی جامعه نسبت به جایگاه و نقش زنان در مناسبات مختلف اجتماعی و افزایش سهم‌شان از پست‌های مدیریتی، بر عهده خود بانوان است.  رمضانعلی سبحانی‌فر روز سه شنبه در مراسمی که به مناسبت میلاد فرخنده حضرت زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن در موزه ارتباطات برگزار شد، […]

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: تغییر نگاه و باورهای سنتی جامعه نسبت به جایگاه و نقش زنان در مناسبات مختلف اجتماعی و افزایش سهم‌شان از پست‌های مدیریتی، بر عهده خود بانوان است.

 رمضانعلی سبحانی‌فر روز سه شنبه در مراسمی که به مناسبت میلاد فرخنده حضرت زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن در موزه ارتباطات برگزار شد، با اشاره به جایگاه و تاثیرگذاری فاطمه زهرا(س) در صدر اسلام، افزود: زنان جامعه ما نیز باید با تقویت خودباوری و اعتقاد به دانش، تخصص و توانمندی‌هایشان، حضور خود را در پذیرش مسئولیت ها و تصمیم سازی‌ها پررنگ تر کنند.

وی با تاکید بر اینکه بانوان نه تنها در رشد و بالندگی اجتماعی و خانوادگی تک‌تک افراد جامعه نقش دارند، تصریح کرد: امروزه حضور موثر زنان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه رشد و توسعه اقتصادی بر هیچ‌کس پوشیده نیست، بنابراین این گروه از جامعه باید قدر و منزلت خود را بیشتر بدانند و برای به دست آوردن آنچه لایق آن هستند، بیشتر تلاش کنند.

معاون وزیر با یادآوری اینکه مشاغل پستی بیشتر فیزیکی و سخت‌افزاری است، افزود: حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر یعنی حدود ۱۰ درصد از کارکنان شرکت ملی پست را بانوان تشکیل می‌دهند که تاکنون ۱۰ درصد این جمعیت، موفق به تصدی پست‌های مدیریتی شده‌اند.

سبحانی‌فر، خدمت‌رسانی سازنده و ثمربخش زنان در کنار مردان در شبکه پستی در دوران مختلف به‌ویژه شیوع ویروس کرونا و نمایشگاه مجازی کتاب که به یکباره، شمار زیادی مرسوله وارد شبکه پستی شد را خاطر نشان کرد و گفت: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کتاب از این نمایشگاه خریداری شده که تاکنون ۸۰۰ هزار مرسوله آن تحویل پست شده است.

وی به شرکتی بودن و درآمد-هزینه‌ای بودن پست نیز اشاره کرد و افزود: همه باید شرکت را از خودشان بدانند و با تولید کار بیشتر و خدمت صادقانه و کیفی‌تر، زمینه افزایش سطح درآمد شبکه و بهره‌مندی همه کارکنان از مواهب آن را فراهم آورند.

مدیرعامل در ادامه ضمن قدردانی از کارکنان دفتر روابط عمومی در انعکاس زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی بخش‌های مختلف شبکه در دوران همه‌گیری ویروس کرونا و نمایشگاه مجازی کتاب، در فضای رسانه‌ای کشور، نقش این گروه از همکاران را در شرایط فعلی کلیدی توصیف کرد.

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست نیز در این مراسم به تشریح نقش زنان در توسعه پایدار جوامع پرداخت کرد و گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیاز است تا با تغییر ساختار آموزشی و فرهنگی کشور، به اصلاح باورها و نگرش‌ها نسبت به جایگاه و نقش زن در جامعه بپردازیم.

فریبا مرادی با تاکید بر اینکه زنان باید با تقویت عزت نفس، به درکی متفاوت از خودباوری برسند، اظهار داشت: آگاهی از حق و حقوق اولیه خانوادگی و اجتماعی و همسو شدن با آهنگ تحولات و فناوری‌های روز از دیگر الزاماتی است که زنان امروز جامعه ما بیشتر از هر زمان دیگری به آن نیاز دارند.

در پایان این مراسم به ۱۵ نفر از بانوان شاغل در واحدهای اجرایی شبکه پستی، هدایایی به رسم یادبود و قدردانی از زحمات‌شان اهدا شد.