طرح “بازار روستا” دسترسی تولیدکنندگان روستایی به مشتریان را تسهیل می کند

بهمن ۲۸, ۱۳۹۹
102 بازدید

مدیرعامل شرکت ملی پست طرح ابتکاری “بازار‌ روستا” را زمینه ساز رونق اقتصاد روستایی و تسهیل دسترسی تولیدکنندگان روستایی به مشتریان دانست. رمضانعلی سبحانی فر در گفتگو با روزنامه دنیای اقتصاد اظهار داشت: در راستای این طرح قرار است ارتباط ۳۷ هزار روستا با شبکه پستی کشور برقرار شود. وی با اعلام اینکه طرح بازار‌ […]

مدیرعامل شرکت ملی پست طرح ابتکاری “بازار‌ روستا” را زمینه ساز رونق اقتصاد روستایی و تسهیل دسترسی تولیدکنندگان روستایی به مشتریان دانست.

رمضانعلی سبحانی فر در گفتگو با روزنامه دنیای اقتصاد اظهار داشت: در راستای این طرح قرار است ارتباط ۳۷ هزار روستا با شبکه پستی کشور برقرار شود.

وی با اعلام اینکه طرح بازار‌ روستا قرار است امکاناتی فراهم کند که روستاییان بتوانند راحت‌تر محصولات خود را به دست مصرف‌کنندگانی از سراسر کشور برسانند، افزود: افزایش دفاتر خدمات پستی روستایی (ICT‌) و عقد قرارداد با دهیاران برای برعهده گرفتن مسئولیت مدیریت مرسولات آن منطقه و همکاری به‌صورت کارمزدی در دستور کار است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: یکی دیگر از طرح‌های توسعه‌ای که شرکت پست قرار است در آینده نزدیک به انجام برساند، افزایش مشارکت با بخش خصوصی است. سبحانی‌فر با یادآوری اینکه در حال حاضر شرکت پست با بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ کشور همکاری مشترک دارد، گفت: در قالب این طرح، فروشگاه‌های اینترنتی از طریق وب‌سرویسی که از سوی شرکت ملی پست در اختیارشان قرار گرفته، اقدام به ثبت مرسوله و صدور کد رهگیری می‌کنند و پست وظیفه توزیع آنها را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه انجام خدمات نیابتی یکی از بخش‌هایی است که شرکت ملی پست برای انجام آن اعلام آمادگی کرده، گفت: اکنون بیش از ۱۰ درصد از کارهایی که مردم برای انجام آنها نیاز به مراجعه به دوایر دولتی دارند، از طریق این شرکت به‌صورت نیابتی در حال انجام است.

سبحانی فر ادامه داد: اکنون اداره پست کار دریافت سند از محل دفترخانه‌ها و سپس انجام تمامی مراحل اداری و ثبتی آن را انجام داده و سند (تک‌برگ) را درب منزل به فرد تحویل می‌دهد و کارهای مشابه دیگری در مورد گواهینامه، کارت ماشین، سند خودرو، کارت پایان خدمت و… در حال انجام است.

وی تأکید کرد: تحویل چک‌ها در بخش بانکداری و تمامی احضاریه‌ها در بخش سیستم قضایی کشور، از دیگر اقدامات پست برای تسهیل انجام فرآیندهای اداری است.

 مدیرعامل شرکت ملی پست اضافه کرد: درصورتی‌که سایر بخش‌های دولتی نیز همکاری لازم را داشته باشند و انجام خدمات مشابهی را به شرکت ملی پست بسپارند، نه‌تنها سرعت انجام فرآیندهای اداری افزایش می‌یابد، بلکه وقت مردم نیز برای انجام شخصی این کارها تلف نمی‌شود