حضور پست در نمایشگاه مجازی کتاب از جنبه فرهنگی اهمیت دارد

حضور پست در نمایشگاه مجازی کتاب از جنبه فرهنگی اهمیت دارد
اسفند ۱, ۱۳۹۹
104 بازدید

مدیرعامل شرکت ملی پست حضور این شرکت در نمایشگاه مجازی کتاب تهران را، در راستای کمک به برقراری عدالت فرهنگی در کشور دانست.  رمضانعلی سبحانی فر در گفتگو با روزنامه دنیای اقتصاد نقش این شرکت را در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران تشریح کرد. وی با بیان اینکه لغو برگزاری نمایشگاه‌ها یکی از تغییرات اساسی […]

مدیرعامل شرکت ملی پست حضور این شرکت در نمایشگاه مجازی کتاب تهران را، در راستای کمک به برقراری عدالت فرهنگی در کشور دانست.

 رمضانعلی سبحانی فر در گفتگو با روزنامه دنیای اقتصاد نقش این شرکت را در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران تشریح کرد.

وی با بیان اینکه لغو برگزاری نمایشگاه‌ها یکی از تغییرات اساسی شیوع کرونا بود که موجب شد اجرای سنت هر ساله برگزاری نمایشگاه حضوری کتاب مقدور نباشد، گفت: به لطف فناوری‌های ارتباطی جدید، این رویداد فرهنگی به‌کلی لغو نشد و مسئولان فرهنگی کشور تصمیم به برگزاری مجازی این نمایشگاه گرفتند و مقرر شد کار تحویل خریدهای اینترنتی انجام‌شده به عهده شرکت پست باشد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با وجود تمام مشکلات و چالش‌های برگزاری این نمایشگاه به‌صورت مجازی برای اولین بار، درنهایت رکوردهای جالبی به ثبت رسید.

سبحانی فر ادامه داد: بر اساس اعلام مسئولان برگزاری این نمایشگاه، درمجموع یک‌میلیون و ۲۵۴ هزار و ۵۹۹ نسخه کتاب به ارزشی بیش از ۶۴۰ میلیارد ریال در این نمایشگاه به فروش رفت که ۵۷۰ هزار و ۸۲۹ بسته از طریق پست و ۲۷ هزار و ۸۰۵ بسته از طریق خود ناشر ارسال ‌شده است.

وی در تشریح اهمیت برگزاری مجازی چنین رویدادهایی تصریح کرد: رفع موانع جغرافیایی موجب شد که ناشرانی از سراسر کشور با هر میزان از توانایی مالی بتوانند در این نمایشگاه شرکت کنند و به ارائه محصولات خود بپردازند.

مدیرعامل شرکت ملی پست اضافه کرد: در سال‌های پیش به‌ طور معمول ۱۲۰۰ ناشر در نمایشگاه حضور داشتند، اما امسال با فراهم شدن شرایط برای اعطای غرفه‌های اینترنتی به ناشران برای فروش آنلاین محصولات و تحویل پستی بسته‌ها، بیش از ۱۷۰۰ ناشر در این نمایشگاه مجازی حضور یافتند که می‌توان چنین حرکتی را، گامی بزرگ در جهت برقراری عدالت فرهنگی به‌حساب ‌آورد.