باجه قبول پستی در پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان دایر شود

باجه قبول پستی در پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان دایر شود
اسفند ۱۱, ۱۳۹۹
101 بازدید

مدیرعامل شرکت ملی پست در جلسه شورای اداری پست سیستان و بلوچستان، خواستار تسریع در استقرار باجه قبول پستی در پایانه‌های مرزی این استان شد. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، رمضانعلی سبحانی‌فر روز دوشنبه در این جلسه با اشاره به ظرفیت بسیارمناسبی که در این زمینه وجود دارد، افزود: سیستان و بلوچستان تنها […]

مدیرعامل شرکت ملی پست در جلسه شورای اداری پست سیستان و بلوچستان، خواستار تسریع در استقرار باجه قبول پستی در پایانه‌های مرزی این استان شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، رمضانعلی سبحانی‌فر روز دوشنبه در این جلسه با اشاره به ظرفیت بسیارمناسبی که در این زمینه وجود دارد، افزود: سیستان و بلوچستان تنها استانی است که چهار پایانه مرزی زمینی و دریابی دارد و بررسی ها نشان می‌دهد، تقاضای زیادی برای حمل و نقل بار و استفاده از خدمات پست در این پایانه‌ها وجود دارد.

وی این چهار پایانه مرزی را شامل چابهار، میلک، سراوان و میرجاوه عنوان و تصریح کرد: براساس ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه، شرکت ملی پست موظف است در پایانه‌های مرزی مستقر شود، بنابراین ظرفیت قانونی هم در این زمینه وجود دارد و می‌توان با سرعت در این زمینه اقدام کرد.

رییس هیات مدیره در ادامه به دیگر ظرفیت‌های استان اشاره کرد و گفت: راه آهن سراسری سیستان و بلوچستان، بستر دیگری برای حمل و جابجایی و تسریع در ارسال به‌موقع و بهبود کیفیت مرسولات پستی از این استان به سایر نقاط کشور است.

به گفته وی، در حال حاضر از این ظرفیت به صورت محدود استفاده می شود اما با استقرار پست در پایانه‌های مرزی و استفاده از بستر روستابازار و جذب تولیدات بومی و محلی، شمار مرسولات پستی افزایش یافته و نیاز استفاده از خطوط ریلی محسوس‌تر می‌شود.

سبحانی‌فر همچنین موضوع پراکندگی جمعیت در سیستان و بلوچستان و سکونت بیش از ۵۰ درصد مردم در روستاها را یادآور شد و افزود: طی ماههای گذشته، ۲۵۰ نقطه پستی در این روستاها ایجاد شده تا دسترسی روستاییان به انواع خدمات دولتی و امکان ارسال خرده بار و بسته افزایش یافته و در بستر روستابازار به عرضه و فروش تولیدات محلی خود بپردازند.  

وی توسعه دفاتر پستی را محدود به روستاها ندانست و گفت: در راستای کمک به محرومیت‌زدایی از سیستان و بلوچستان، ۱۲ دفتر پستی نیز در شهرهای تازه تاسیس دایر شده است.

معاون وزیر، موضوع دوری این استان از مرکز کشور را یادآور شد و افزود: شرکت ملی پست به دلیل گسترگی نقاط دسترسی و شبکه توزیع مویرگی که در اختیار دارد می‌تواند به عنوان حلقه واسط، نقش ارتباطی موثری بین این استان و نقاط مرکزی کشور ایفا کرده و حمل و جابجایی انواع بسته، امانت و خرده بار را در نهایت دقت و سرعت انجام دهد.

وی در پایان خواستار تسریع در شناسایی نیازهای موجود و تامین آنها در راستای توسعه بازار پست در سیستان و بلوچستان شد.