هویت غنی پست ایران باید با اقدامات فرهنگی احیا شود

هویت غنی پست ایران باید با اقدامات فرهنگی احیا شود
اسفند ۲۱, ۱۳۹۹
98 بازدید

پست موزه یزد با حضور رمضانعلی سبحانی فر؛ معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، در جریان سفر امروز سبحانی فر؛ مدیرعامل شرکت ملی پست و حسن عمیدی؛ رئیس موزه ارتباطات به استان یزد با حضور سایر مسئولان استانی پست موزه یزد راه اندازی […]

پست موزه یزد با حضور رمضانعلی سبحانی فر؛ معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، در جریان سفر امروز سبحانی فر؛ مدیرعامل شرکت ملی پست و حسن عمیدی؛ رئیس موزه ارتباطات به استان یزد با حضور سایر مسئولان استانی پست موزه یزد راه اندازی شد.

سبحانی فر با اشاره به اینکه شهر یزد دومین شهر تاریخی جهان بوده و نامش در سازمان یونسکو به ثبت رسیده اضافه کرد: پست در این شهر دارای قدمتی طولانی و از شاهراه های اصلی بوده است و لزوم وجود چنین مرکزی در آن در راستای احیای هویت فرهنگی و تاریخی آن به شدت احساس می شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست ادامه داد: بی تردید در آینده ای نه چندان دور، گردشگری نقشی پررنگ تر در کشور خواهد داشت از این رو باید در تقویت میراث و گنجینه‌های تاریخی و فرهنگی کوشش و از تمام ظرفیت ها  برای حفظ، تقویت و نگهداشت هویت غنی ایران استفاده کنیم.

وی با یادآوری افتتاح اولین “پست، موزه، مدرسه” دنیا در شهر رشت، از راه اندازی دومین مرکز  “پست، موزه، مدرسه ” دنیا در شهرستان دلگان از توابع سیستان و بلوچستان در آینده نزدیک خبر داد.

گفتنی است این موزه به همت “قربان رضایی” مجموعه دار جوان یزدی و با بهره گیری از آثار تاریخی تحت اختیار وی راه اندازی شده است.

پست موزه یزد” که دارای هزار قطعه تمبر و ۸ هزار پاکت نامه از زمان فعالیت پست تاکنون است  از ۴ سالن اصلی تشکیل شده است.

در سالن اول اقلام فیلاتلیک و تمبرهای دوران قاجار، در سالن دوم تمبر و اقلام فیلاتلیک دوران پهلوی و تاریخ پست هوایی، در سالن سوم اوراق پستی دوران معاصر و در سالن چهارم تمبر و اقلام فیلاتلیک ۱۲۰ کشور مختلف دنیا به نمایش گذاشته شده است.

شایان ذکر است در پایان مراسم  افتتاحیه نخستین تمبر چاپ شده در جهان توسط  قربان رضایی به مدیرعامل پست اهدا شد که سبحانی فر خواستار نگهداری آن در موزه ارتباطات ایران شد