پیگیری برای ارسال زمینی مرسولات میان ایران و ارمنستان

پیگیری برای ارسال زمینی مرسولات میان ایران و ارمنستان
فروردین ۲۳, ۱۴۰۰
105 بازدید

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: در مذاکره با مسئولان ارمنستان پیگیر هستیم تا در آینده‌ای نزدیک مرسولات میان دو کشور به صورت انبوه و زمینی ارسال شود. رمضانعلی سبحانی فر در حاشیه برگزاری نمایشگاه مشترک تمبر‌های ایران و ارمنستان که در موزه ارامنه برگزار شد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما […]

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: در مذاکره با مسئولان ارمنستان پیگیر هستیم تا در آینده‌ای نزدیک مرسولات میان دو کشور به صورت انبوه و زمینی ارسال شود.

رمضانعلی سبحانی فر در حاشیه برگزاری نمایشگاه مشترک تمبر‌های ایران و ارمنستان که در موزه ارامنه برگزار شد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: تمبر به عنوان سفیر فرهنگی کشور‌ها محسوب می‌شود و ایران و ارمنستان هم تاریخ و پیشینه فرهنگی غنی و مشترکی دارند و برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها به تحکیم روابط فرهنگی کمک می‌کند.
وی گفت: با توجه به ارتباطات خوب میان دو ملت ایران و ارمنستان ما چند سالی است که به واسطه بحث تحریم و پس از آن شیوع بیماری کرونا در ارسال مرسولات پستی میان دو کشور دچار مشکل بودیم که مذاکراتی میان مسئولان دو کشور انجام شده است و ما در حال مذاکره ایم تا فعلاً پست زمینی به صورت انبوه برقرار شود.
مدیر عامل شرکت پست ایران افزود: البته هم اکنون مرسولات میان دو کشور از طریق هاب‌های منطقه‌ای ارسال می‌شود و ما در حال مذاکره هستیم که به صورت مستقیم ارسال شود.
آقای آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران نیز در مصاحبه با خبرنگار ما انتشار تمبر و برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها را نشان دهنده دوستی دو دولت و دو ملت ایران و ارمنستان خواند و گفت: اینگونه اقدامات نشان می‌دهد که اشتراکات مذهبی خوبی میان دو کشور برقرار است و پیامی هم برای مردم منطقه خواهد بود تا ببینند دو ملت کهن چگونه می‌توانند مراودات فرهنگی داشته باشند.
وی افزود: وزارت فناوری‌های پیشرفته ارمنستان و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران توافق‌هایی در بحث ارسال مرسولات پستی دو کشور دارند که امیدواریم هر چه سریعتر عملیاتی شود.