خانه مجتهدی های تبریز؛ خانه موزه تمبر ایران نام گرفت 

خانه مجتهدی های تبریز؛ خانه موزه تمبر ایران نام گرفت 
خرداد ۱, ۱۴۰۰
175 بازدید

 صبح امروزیکم خرداد ۱۴۰۰ با حضور معاون وزیر ارتباطات و مسئولین استانی در خانه مجتهدی های تبریز اولین خانه موزه تمبر ایران افتتاح شد. این خانه موزه با مجموعه ای از تمبرهای دوره قاجار و دوره ۴٠ سال اتقلاب اسلامی و قطعاتی از تمبرهای بین المللی اولین روز کاری خود را آغاز کرد. شایان ذکر […]

 صبح امروزیکم خرداد ۱۴۰۰ با حضور معاون وزیر ارتباطات و مسئولین استانی در خانه مجتهدی های تبریز اولین خانه موزه تمبر ایران افتتاح شد.
این خانه موزه با مجموعه ای از تمبرهای دوره قاجار و دوره ۴٠ سال اتقلاب اسلامی و قطعاتی از تمبرهای بین المللی اولین روز کاری خود را آغاز کرد.
شایان ذکر است نظر به اهمیت حفظ هویت تاریخی و نمادهای پستی؛ توسعه اماکن و مراکز فرهنگی پست طی یکسال اخیر در دستور کار قرار گرفته است. از اینرو اولین مرکز پست، موزه، مدرسه جهان در بهمن ماه سال گذشته در شهر رشت راه اندازی و دومین مرکز نیز آماده سازی شده و به زودی در شهرستان دلگان از توابع سیستان و بلوچستان افتتاح خواهد شد.
گفتنی است در این راستا پست موزه یزد نیز در تاریخ  ۲۰ اسفندماه ۹۹  افتتاح و هم اکنون مشغول به فعالیت و میزبانی از بازدید کنندگان است.
خانه مجتهدی ها که هفدهم اسفند سال ۱۳۸۱ به ثبت ملی رسیده است، نام آخرین مالکش را بر خود دارد و با قدمتی دویست ساله در خیابان جمهوری اسلامی تبریز واقع شده است.