توسعه زیرساختها و تحولات اخیر شبکه پست کشور تشریح شد

توسعه زیرساختها و تحولات اخیر شبکه پست کشور تشریح شد
تیر ۹, ۱۴۰۰
134 بازدید

      مدیرعامل و مدیران شرکت ملی پست با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار کردند رمضانعلی سبحانی فر در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت های فنی و توسعه فناورانه خدمات پستی گفت: افزایش سرعت و کیفیت خدمات از نتایج این اقدامات بوده است. مدیرعامل شرکت ملی پست […]

 

 

 

مدیرعامل و مدیران شرکت ملی پست با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار کردند

رمضانعلی سبحانی فر در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت های فنی و توسعه فناورانه خدمات پستی گفت: افزایش سرعت و کیفیت خدمات از نتایج این اقدامات بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به اصلاح ساختار سازمانی و نیروی انسانی و منابع مالی گفت: “در راستای ارتقای سطح معیشت پرسنل، میانگین پرداختی از مبلغ ۲۱ میلیون ریال در سال ۱۳۹۲ به مبلغ ۱۰۲ میلیون ریال در سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است و طرح پرداخت پرسنل مبتنی بر عملکرد در قالب طرح ستاپ و PFP موزعین (توزیع) و قبول که عامل بهره وری و انگیزش کارکنان شده از  سالهای ۹۸ تا ۱۴۰۰ اجرا می گردد.”

وی همچنین از تبدیل وضعیت ۲۰۰۰ نفر از پرسنل شبکه پست خبر داد و خاطر نشان کرد: “در بخش رفاهیات به صورت میانگین ماهیانه یک میلیون تومان به پرسنل پرداخت شده است.”

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیک و هوشمندسازی خاطر نشان کرد : “راه اندازی و توسعه سیستم جامع یکپارچه مبادله و توزیع مرسولات پستی در سراسر پست کشور، راه اندازی سرویس رهیاب موزعین پستی ، راه اندازی و توسعه سیستم همراه نامه رسان مبتنی بر گوشی های هوشمند و تجهیز کلیه نامه رسانها به اسمارت فون در سراسر کشور، طراحی و پیاده سازی و توسعه نقش تمبر الکترونیک مبتنی بر سیستم های جامع قبول در دفاتر پستی و توسعه سامانه بازار الکترونیک و امکان کاربری در دفاتر ICT روستایی و در محصولات استراتژیک با امکان ایجاد غرفه و هایپرمارکت در سامانه e-bazar و روستا بازار از جمله اقداماتی است که شرکت ملی پست انجام گرفته است.”

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست به توسعه زیرساخت های فنی و عملیاتی و عمرانی پست با توجه به تغییر رویکرد پست براساس نیاز مشتریان و شرایط روز از پست نامه به بسته و امانات و بالارفتن حجم ترافیک مرسولات پستی اشاره کرد و گفت: از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه ایجاد و توسعه مراکز تجزیه و مبادلات در کشور، افزایش ناوگان حمل و نقل و رهسپاری درون شهری و برون شهری و استفاده از ظرفیت ریلی کشور برای ارسال مرسولات پستی در قالب واگن های اختصاصی پست در سال  ۹۹و ایجاد ۷ هاب منطقه ای در استان های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، همدان، گیلان، فارس و آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۹ را می توان نام برد.

سبحانی فر به اقدامات صورت گرفته در حوزه بین الملل اشاره کرد و افزود:  عضویت ایران در شورای راهبری اتحادیه پستی جهانی (UPU-CA) پس از دوازده سال، کسب عنوان پروژه برتر در اجلاس سالانه شورای راهبری اتحادیه (CA) برای اجرای بهینه پروژه سنجش جهانی پست نامه‏ها (GMS)؛ بهره‏برداری از خدمات اتحادیه پستی جهانی در زمینه پاسخگویی اینترنتی به مطالبه‏نامه‏های مرسولات ثبتی از جمله اقدامات شرکت ملی پست در حوزه بین الملل طی دوره اخیر است.

 

وی ارتقای جایگاه پست از ارائه خدمات پستی پاکات و بسته به سکوی تجارت الکترونیک و به عنوان ارائه دهنده خدمات نیابتی ، احیاء اماکن تاریخی پست با توجه به تاریخ و پیشینه پست و ایجاد موزه های پست در ساختمان رشت – یزد – دلگان سیستان و بلوچستان ساختمان های مجتهدی های تبریز – میبد یزد – سبزوار – زنجان (سلطانیه)  و برپایی نمایشگاههای تمبر مجازی و فیزیکی را از مسئولیت های فرهنگی و اجتماعی پست در جامعه خواند و گفت: برپایی نمایشگاه های مجازی کتاب در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ و قرآن کریم در خرداد ماه ۱۴۰۰ که برای اولین بار در ایران و جهان به صورت فروش الکترونیکی برگزار شد و در فاصله مدت ۱۰ روز بیش از ۱,۳۰۰,۰۰۰ جلد کتاب به بیش از ۹۰۰,۰۰۰ آدرس ارسال و بیش از ۷۰ میلیارد تومان فروش کتاب به اقتصاد صنعت نشر وارد کرد موید این ادعاست.

مدیرعامل شرکت ملی پست به تقدیر و تجلیل از شرکت ملّی پست ایران به صورت دوره ای طی چند مرتبه از زمان شیوع دوران کرونا تاکنون توسط اتحادیه جهانی پست UPU اشاره کرد و گفت: تقدیر ریاست محترم جمهور، رئیس قوه قضائیه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عملکرد شرکت ملّی پست در دوران کرونا و برگزاری موفق نمایشگاه مجازی کتاب، ارتقاء عملکرد شرکت ملّی پست همزمان با شیوع کرونا و بالا رفتن میزان ترافیک به دلیل قرنطینه شدن شهرهای کشور، حضور مدیران و مسئولین شرکت ملّی پست به صورت مستمر در صداو سیما و رسانه های مکتوب و مجازی جهت پاسخگویی و ارائه گزارش به مردم به ویژه در سال ۱۳۹۹ شامل تولید ۷۳۱ خبر و انعکاس ۴۷۰۶ خبر و گزارش و مصاحبه در رسانه های دیداری، شنیداری، خبرگزاری ها و مطبوعات و همچنین بازنشر ۳۱۵۰ محتوای تولید شده در صفحات اجتماعی شرکت ملی پست در فضای مجازی   از دستاوردهای این مجموعه در دوران کروناست.

سبحانی فر افزود: ارتقای موزه شرکت ملّی پست به سومین موزه ملّی کشور ، کسب رتبه ۵۰ توسط شرکت ملّی پست ایران در بین ۱۷۰ کشور عضو اتحادیه جهانی پست براساس ۴ عامل توسعه پستی (اعتماد پذیـــری یا کارآیی عملیات پستی، دسترسی به خدمات، رقابت پذیری، پایداری و انعطاف پذیری)  رتبه برتر شرکت ملّی پست در میان ۱۵۸ دستگاه اجرایی در شاخص «تعامل پذیری توسعه دولت الکترونیک». (در سال ۱۳۹۹)، کسب «تندیس سیمین سرآمدی» در ششمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران؛ مرداد ماه ۹۶ و کسب لوح تقدیر از سوی معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به جهت مشارکت و همکاری ارزشمند همکاران مجموعه پست کشور در زمینه اجرای طرح ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، دی ماه ۹۵ و کسب گواهینامه نقره کیفیت سرویس اتحادیه پستی جهانی؛ دی ماه ۹۲ و مهرماه ۹۵ ازدیگر افتخارات پست در سال های اخیر است.