ضرورت اجرای طرح های گلخانه ای

ضرورت  اجرای طرح های گلخانه ای
خرداد ۲۹, ۱۳۹۷
164 بازدید

    نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در مراسم بهره برداری از یک طرح گلخانه ای و دستگاه بوجاری گفت:  با تلاش های صورت گرفته در چندسال اخیر طرح خط انتقال آب به از ۵۰ هزار کیلومتر به بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر رسیده است. رمضانعلی سبحانی فر  افزود: در چندسال گذشته اجرای […]

 

 

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در مراسم بهره برداری از یک طرح گلخانه ای و دستگاه بوجاری گفت:  با تلاش های صورت گرفته در چندسال اخیر طرح خط انتقال آب به از ۵۰ هزار کیلومتر به بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر رسیده است.

رمضانعلی سبحانی فر  افزود: در چندسال گذشته اجرای طرح های آبیاری تحت فشار از یک میلیون هکتار به بیش از یک میلیون  و هشتصد هزار هکتار رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش سطح منابع آبی در کشور  اجرای طرح های گلخانه ای، انتقال آب و آبیاری های نوین  به عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار گرفته است.

سبحانی فر با اشاره به دستور مقام معظم رهبری  در خصوص اختصاص۲میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی گفت: بخش مهمی از تسهیلات پرداخت شده در حوزه بخش کشاورزی از این بخش تامین می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۲ درصد از منابع آبی کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود که این میزان با اجرای طرح های انتقال آب، توسعه گلخانه ها و آبیاری های نوین کاهش میابد.

وی همچنین از طرح دولت ‌‌مجلس برای ایجاد کنرسیوم های مختلف در حوزه تولیدات محصولات کشاورزی خبرداد.

سبحانی فر همچنین در مراسم طرح بوجاری ادامه داد: ما در بحث تعاون و تعاونگری ضعیف عمل کرده این و نتوانسته ایم از  ظرفیت مهم تعاونی ها در کشور بهره برداری کنیم .

وی ادامه داد:امروز دلال ها  بازار کشور را اشغال کرده اند و محصولات کشاورزی را به پایین تر از قیمت مصوب می خرند.

وی گفت:باید تعاونی های روستایی فعال شوند و با حمایت از کشاورزان اجازه دخالت دلال ها را ندهند.

##اختصاص ۲۱۶ میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی سبزوار

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از اختصاص ۲۱۶ میلیارد تومان تسهیلات از منابع مختلف به بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

منصور برغمدی در مراسم افتتاح یک طرح گلخانه ای در روستای مسکن سبزوار اظهارداشت: از این اعتبار حدود ۸۶ میلیارد تومان جذب و تخصیص داده شده است.

وی تصریح کرد: با جذب این تسهیلات در مجموع ۱۳۷۰ شغل در شهرستان ایجاد می شود که بیش از سهمیه ابلاغی است.

وی با بیان اینکه سهمیه ابلاغی برای اشتغال حدود ۱۳۲۰ نفر است عنوان کرد: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به صورت شناور به استان اختصاص یافت که از این میزان حدود ۱۹.۶ میلیارد به شهرستان جذب شده است.

وی با اشاره به اجرای ۴۲۰ کیلومتر طرح انتقال آب در شهرستان افزود:  در سال گذشته بالغ بر ۲۰  میلیارد تومان تسهیلات برابر با ۱۵ درصد اعتبارات استان جذب شده است.

وی با اشاره به رشد پنج برابری گلخانه در سبزوار ادامه داد: با در گذشته حدود ۲۰ هزار متر مربع از اراضی شهرستان تحت پوشش کشت گلخانه ای فرار داشت که اکنون این میزان به ۱۰۵ هکتار رسیده است و حدود ۴ هکتار نیز به زودی بهره‌برداری میرسد.

گفتی است طرح گلخانه هیدروپونیک با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و در سه هزار متر مربع بهره‌برداری رسید.

همچنین طرح دستکاه بوجاری و بذر با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ببهره برداری شد.