بخشی از مشکلات کارمندان پست باید در هیئت دولت و مجلس حل شود

بخشی از مشکلات کارمندان پست باید در هیئت دولت و مجلس حل شود
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰
121 بازدید

مدیر عامل شرکت ملی پست با اشاره به اقدامات یک سال گذشته در ارتقا تامین تجهیزات مورد نیاز کارمندان گفت: رفع بخشی از مشکلات کارمندان نیازمند مصوباتی در هیئت دولت و مجلس است.  رمضانعلی سبحانی فر که صبح امروز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را در بازدید از دفتر پستی خیابان مفتح همراهی می‌کرد پس […]

مدیر عامل شرکت ملی پست با اشاره به اقدامات یک سال گذشته در ارتقا تامین تجهیزات مورد نیاز کارمندان گفت: رفع بخشی از مشکلات کارمندان نیازمند مصوباتی در هیئت دولت و مجلس است.

 رمضانعلی سبحانی فر که صبح امروز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را در بازدید از دفتر پستی خیابان مفتح همراهی می‌کرد پس از استماع مشکلات کارمندان پست افزود: من از وزیر ارتباطات که قول داده بودند توجه به مشکلات این شرکت را در دستور کار خود قرار دهند، تشکر می‌کنم.
وی گفت: همه مشکلاتی که امروز کارمندان پست در خصوص معیشت، ارتقا جایگاه نامه رسان‌ها، احتساب سختی کار و مجوز استخدام بیان کردند، درست است، اما چون شرکت پست درآمد هزینه‌ای است و اعتباری از دولت نمی‌گیرد باید تعرفه هایش افزایش پیدا کند چرا که درآمد ما، هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهد.
سبحانی فر در خصوص احتساب سختی کار کارمندان پست هم گفت: من در ایامی که نماینده مجلس بودم چندین بار این موضوع را پیگیری کردم، اما در کمیسیون رد می‌شد چرا که شمولیت موزعان (پستچی‌ها) به بخش‌های مختلف جامعه تسری پیدا می‌کند و، چون بار مالی دارد تامین اجتماعی نمی‌پذیرد.
مدیر عامل شرکت ملی پست ایران افزود: این مشکلات باید در مجلس مصوب و یا در هیئت دولت مطرح شود.
وی مشکلاتی از جنبه‌های ارتقا شغلی و احتساب مدرک تحصیلی برای کارمندان پست را هم وارد دانست و گفت: ما واقعا با کمبود نیرو مواجه هستیم و اگر قرار باشد یک نیروی ما در بخش ارسال مرسولات مرخصی برود کار ارسال مرسولات با کندی انجام می‌شود.
سبحانی فر استخدام کارمندان قراردادی شرکت پست را هم از دیگر مشکلات خواند و افزود: وقتی این موضوع را از طریق سازمان امور استخدامی پیگیری می‌کنیم، می‌گویند که ما باید برای استخدام فراخوان عمومی دهیم که اگر این کار انجام شود شاید برخی کارمندان پست که بیش از دو دهه سابقه فعالیت قراردادی در پست دارند در استخدام عمومی رد شوند و مجبور به اخراج آن‌ها شویم که این گره کور در تغییر وضع استخدامی کارمندان پست هم باید برطرف شود.
مدیر عامل شرکت ملی پست ایران گفت: میان دریافتی‌های کارمندان پست با دیگر کارمندان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم اختلاف وجود دارد که انتقاد کارمندان پست وارد است و باید در این بخش هم اقداماتی صورت گیرد.
سبحانی فر ادامه داد: البته ما در یکسال گذشته در بحث رفاهیات و تامین لباس و تجهیزات و افزایش حقوق کارمندان اقدامات ویژه‌ای انجام داده ایم.
در بخش دیگری از این برنامه بازدید آقای حسین غضنفری معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست ایران هم به رویکرد جدید پست و سیستمی کردن فرآیند‌ها اشاره کرد و گفت: در همین ارتباط با آموزش و پرورش و پلیس راهور توافقنامه‌ای امضا کردیم و در پروژه رصد مهر نیز اقداماتی انجام شد که قرار است برای همه کالا‌های اساسی انجام شود.
وی افزود: در همه کشور‌ها دو هویت اهمیت دارد که یکی همان هویت فرد است که این موضوع را در ایران ثبت احوال پیگیری می‌کند و دیگری هویت مکانی است که در یک محل چه فعالیتی انجام می‌شود و چه کسی انجام می‌دهد.
غضنفری افزود: پروژه مدیریت نشانی مکان محور (جی نف) در شرکت ملی پست پیگیری می‌شود به این ترتیب که هر کس بخواهد فعالیت صنفی داشته باشد ما باید شناسایی کنیم و بعد از تایید اجازه فعالیت داشته باشد که این موارد در سامانه جامع تجارت ثبت خواهد شد.