نشست خبری مدیرعامل شرکت ملی پست برگزار شد

نشست خبری مدیرعامل شرکت ملی پست برگزار شد
مهر ۱۷, ۱۴۰۰
91 بازدید

نشست خبری مدیرعامل شرکت ملی پست با حضور اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن روز جهانی پست برگزار شد.    سبحانی فر در نشست خبری روز جهانی پست  که صبح امروز ۱۷ مهر ۱۴۰۰ با حضور معاونان و اصحاب رسانه برگزار شد با گرامیداشت یاد وخاطره کارکنان پست که در اثر ابتلا  به ویروس کرونا جان […]

نشست خبری مدیرعامل شرکت ملی پست با حضور اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن روز جهانی پست برگزار شد.

 

 سبحانی فر در نشست خبری روز جهانی پست  که صبح امروز ۱۷ مهر ۱۴۰۰ با حضور معاونان و اصحاب رسانه برگزار شد با گرامیداشت یاد وخاطره کارکنان پست که در اثر ابتلا  به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و تبریک روز جهانی پست،گفت: «در حدود دو سالی که از شیوع کرونا می‌گذرد رویکرد‌های پست تغییر کرد و چون زیرساخت‌های لازم در این باره فراهم نبود در ابتدا چالش‌هایی متوجه شرکت ملی پست بود، اما با سرعت چالش‌ها با توسعه زیرساخت‌ها و تجهیز مراکز تجزیه و مبادلات برطرف شد.»
سبحانی فر با اشاره به استفاده از ظرفیت ریلی و همچنین تقویت ناوگان حمل و نقل شبکه پستی کشورافزود:  «صد درصد ناوگان شهری پست و ۳۰ درصد ناوگان بین شهری  پست تقویت شده است .»
وی به خرید ۴ هزار دستگاه ترولی و ۷ هزار باکس ویژه امانت اشاره کرد و گفت : « تامین این تجهیزات برای صیانت  از بسته های پستی و جلوگیری از تخریب آنها انجام  و ۴۰ درصد رضایت مشتریان به همین  منظور افزایش داشته است.»
معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: «در گذشته همه بسته‌های پستی باید به تهران می‌آمد و از آنجا ارسال می‌شد که با راه اندازی ۶ هاب منطقه‌ای پستی در کشور و ۲۰ خط مستقیم همجوار میان استان‌ها، این امر اصلاح و سرعت ارسال بسته‌های پستی چند برابر شده است.»
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات بر هوشمند سازی  کامل شبکه پستی کشور به نصب سیستم‌های سورتینگ مکانیزه در پست اشاره کرد و گفت:« تا پایان مهر مرکز تجزیه و مبادلات کشور نیز به یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین دستگاههای سورتنیگ خاورمیانه که توسط شرکت دانش بنیان ساخته شده است مجهز می‌شود. »
سبحانی فر با بیان اینکه  سامانه هوشمند جامع قبول در حال اتصال به مراکز تجزیه و مبادلات است، گفت:« این اقدام کمک می کند که اگر خطایی  هم در بخش های اجرایی و قبول مرسولات رخ داده باشد در این مراکز اصلاح شود.»
او با تاکید بر نقش پست در اقتصاد دیجیتال گفت : « به واسطه اقدامات اخیر پست از جمله راه اندازی سامانه روستا بازار، ارائه خدمات الکترونیکی از جمله رصد برخط توزیع کالاهای اساسی که به طور پایلوت برای مرغ و مرسولات پتروشیمی انجام شده است، دست واسطه ها و دلالان از اقتصاد کشور کوتاه و واسطه ها از بین رفته اند.»
وی در این راستا عنوان  داشت : « هم اکنون شرکت هایی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند می توانند ازسامانه جامع تجارت پست و همچنین تولید کنندگان صنایع دستی و محصولات کشاورزی در مناطق مختلف کشور می توانند از سامانه روستابازار استفاده کنند و محصولات خود را به پست ارائه کنند.»
سبحانی فر با اشاره به خدمات نیابتی شرکت ملی پست وکاهش فساد و رانت در جامعه به واسطه خدمات پستی گفت: «طبق قانون دستگاه های مختلف باید خدمات خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند و بخش فیزیکی آن باید از طریق پست انجام شود . همانطور که امروز تحویل کارت پایان خدمت، تحویل سندها و…توسط پست انجام می شود.»
مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به انجام خدمات نیابتی بسیاری از بانک ها افزود: «هم اکنون تحویل کارت عابر بانک، دسته چک ، ابلاغیه ها، اخطاریه ها و… در دستور کار است و سایر دستگاه ها هم که خدماتی ارائه می دهند می توانند با شرکت ملی پست همکاری کنند.»
سبحانی فر با بیان اینکه توافق نامه های خوبی با دستگاه های مختلف انجام شده است، گفت: «اخیرا توافق نامه ای با نهاد ریاست جمهوری داشتیم که تاپایان ماه اجرایی می شود وبر مبنای آن نامه های مردم به دستگاه ها از طریق پست ارسال و جوابیه آن برای مشتریان ایمیل می گردد.»
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست افزود :«همچنین طبق توافقی که با وزارت آموزش و پرورش داشته ایم ، احراز نشانی و تاییدیه مکانی ۱۵ میلیون دانش آموز در دستور کار قرار گرفته است و به زودی توافق نامه ای درهمین راستا با سازمان راهور انجام می شود که از سواستفاده های که هم اکنون رخ می دهد جلوگیری  گردد.»
مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه طبق توافق با بنیاد مسکن کد گذاری روستاها در دستور کار است، ادامه داد: « طبق توافقی که دو هفته پیش با سازمان دهیاری داشته ایم تاکید کرده ایم که اعتبارات برای نام گذاری محله ها تخصیص تا کدگذاری مکانی بر مبنای آن انجام شود. »
سبحانی فر با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات بر ارتقای کیفیت گفت: «در راستای تحقق این هدف،سامانه نظرسنجی هوشمند در باجه های قبول پست و …راه اندازی می شود تا ضمن بررسی نظرات،رضایت مشتریان بیشتر محقق شود.»
گفتنی است در پایان، وی به سوالات خبرنگاران رسانه های مختلف در سایر حوزه های پستی پاسخ داد.