گسترش تجارت الکترونیکی ایران با حذف عنوان تجاری از بسته‌های پستی

گسترش تجارت الکترونیکی ایران با حذف عنوان تجاری از بسته‌های پستی
مهر ۱۹, ۱۴۰۰
96 بازدید

معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست گفت: حذف عنوان تجاری از بسته‌های پستی زمینه توسعه ارتباطات بین‌المللی ایران با کشورهای همسایه را فراهم کرده و موجب توسعه تجارت الکترونیک می‌شود. رمضانعلی سبحانی‌فر در پاسخ به پرسش خبرنگار  آنا در خصوص میزان بهره‌برداری شرکت ملی پست از ظرفیت‌های موجود در کسب‌وکارهای حوزه […]

معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست گفت: حذف عنوان تجاری از بسته‌های پستی زمینه توسعه ارتباطات بین‌المللی ایران با کشورهای همسایه را فراهم کرده و موجب توسعه تجارت الکترونیک می‌شود.

رمضانعلی سبحانی‌فر در پاسخ به پرسش خبرنگار  آنا در خصوص میزان بهره‌برداری شرکت ملی پست از ظرفیت‌های موجود در کسب‌وکارهای حوزه حمل‌ونقل به‌ویژه در کلان‌شهرها اظهار کرد: هم اکنون شرکت ملی پست به طور گسترده‌ای از ظرفیت‌های بخش خصوصی در زمینه حمل‌ونقل استفاده می‌کند. در واقع این مجموعه همکاری‌های زیادی با شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

وی افزود: شرکت‌های همکاری کننده با پست طبق مفاد قراردادشان هزینه‌ای به‌ازای هر بسته‌ای که جابه‌جا می‌شود به شرکت ملی پست پرداخت می‌کنند. در حقیقت شرکت ملی پست برنامه گسترده‌ای برای همکاری با بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های کسب‌وکارهای حوزه حمل‌ونقل دارد و قطعاً در آینده نیز باتوجه افزایش حجم مرسوله‌های پستی و بالا رفتن نیاز کشور چنین همکاری‌هایی ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره توجه ویژه دولت سیزدهم به موضوع دیپلماسی فناوری و چگونگی نقش‌آفرینی پست برای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور عنوان کرد: شرکت ملی پست از دولت قبولی مکاتبات خود با دستگاه‌های دولتی را در خصوص حذف عنوان تجاری از بسته‌های پستی را آغاز کرده و تلاش‌ها در این راستا همچنان ادامه دارد. وقتی عنوان تجاری از بسته‌های پستی حذف شود کمک شایانی به تولید ملی خواهد شد.

سبحانی‌فر ادامه داد: تجاری بودن بسته‌های پستی به موضوع ارزآوری و درآمدزایی برای کشور صدمه می‌زند. قطعاً حذف این عنوان از بسته‌های پستی موجب توسعه تجارت الکترونیک ایران با سایر کشورهای جهان شده و زمینه گسترش ارتباطات بین‌المللی را فراهم می‌کند.