کارخانه فرو سیلیکو منگنز در سبزوار احداث می‌شود

کارخانه فرو سیلیکو منگنز در سبزوار احداث می‌شود
تیر ۱۳, ۱۳۹۷
187 بازدید

  نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی از احداث کارخانه فرو سیلیکو منگنز در این شهرستان خبر داد. رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به‌وجود معادنی مانند سنگ‌آهن، سیلیس و منگنز در این شهرستان، گفت: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های بخش معادن این شهرستان فروآلیاژها است و استفاده […]

 

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی از احداث کارخانه فرو سیلیکو منگنز در این شهرستان خبر داد.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به‌وجود معادنی مانند سنگ‌آهن، سیلیس و منگنز در این شهرستان، گفت: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های بخش معادن این شهرستان فروآلیاژها است و استفاده از ظرفیت‌های سبزوار در بحث فرآوری‌های معدنی به‌عنوان یکی از سیاست‌های کلان ما در دستور کار قرار دارد.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مجوز احداث کارخانه فروسیلیکو منگنز در منطقه سبزوار صادر شده است، افزود: کارخانه فروسیلیکو منگنز سبزوار با جذب سرمایه‌گذار چینی احداث می‌شود که ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن از این محصول را دارد.

وی ادامه داد: احداث این کارخانه در حوالی روستای شهر سوخته در ۶۰ کیلومتری سبزوار مکان‌یابی شده و تمامی زیرساخت‌های مورد مانند وجود سد سنگرد و پست برق ۱۳۲ کیلوواتی را دارد.

سبحانی‌فر بیان کرد: با احداث این کارخانه زمینه‌های توسعه استفاده از فروآلیاژها در سبزوار فراهم می‌شود.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای فاز نخست احداث این کارخانه حدود ۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود که برای ۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم ظرفیت اشتغال‌زایی ایجاد شود.

وی بابیان اینکه زمین موردنیاز برای احداث کارخانه به‌سرمایه‌گذار تحویل داده‌شده است، گفت: طی ۱۰ ماه آینده فاز نخست کارخانه فروسیلیکو منگنز به‌بهره‌برداری می‌رسد که برای منطقه اشتغال‌زایی مناسبی را فراهم کند.