هوشمندسازی در پست ادامه دارد

هوشمندسازی در پست ادامه دارد
آبان ۲۰, ۱۴۰۰
98 بازدید

مدیرعامل شرکت ملی پست در جمع کارکنان پست همدان گفت: « طی یک سال گذشته با راه اندازی هاب های پستی و مکانیزاسیون مراکز مبادله به سمت هوشمند سازی پست حرکت کردیم که حرکت در این مسیر همچنان ادامه دارد.»  صبح امروز ۲۰ آبان ۱۴۰۰ مدیرعامل شرکت ملی پست طی سفر به استان همدان که […]

مدیرعامل شرکت ملی پست در جمع کارکنان پست همدان گفت: « طی یک سال گذشته با راه اندازی هاب های پستی و مکانیزاسیون مراکز مبادله به سمت هوشمند سازی پست حرکت کردیم که حرکت در این مسیر همچنان ادامه دارد.»

 صبح امروز ۲۰ آبان ۱۴۰۰ مدیرعامل شرکت ملی پست طی سفر به استان همدان که با همراهی جمعی از مدیران ستادی صورت گرفت با حضور در پست استان از بخشهای مختلف ستادی و اجرایی بازدید و با کارکنان دیدار و گفتگو کرد و پاسخگوی سوالات آنان شد.
معاون وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح رصدهوشمند کالاهای اساسی با استفاده از ظرفیت سامانه هوشمند پست گفت: « با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های الکترونیکی رهگیری و رهسپاری پست و بدون استفاده از تجهیزات حمل و نقل و یا نیروی انسانی، امکان رصد برخط کالا در شبکه توزیع فراهم شد که با اجرای این طرح در زمینه مبارزه با قاچاق و احتکار کالاهای اساسی و حذف واسطه گران به کمک دولت در راستای شفافیت در بازار و فسادزدایی شتافتیم.»
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست، فعالیت چشمگیر شبکه پستی در دوران شیوع کرونا را یادآور شد و بیان داشت: «در طی این ایام با افزایش چند برابری مرسولات به ویژه مرسولات اینترنتی و تغییر رویکرد مرسولات از پاکت به بسته و امانات پستی روبرو شدیم از این رو شبکه پستی با توسعه زیر ساخت های خود و با راه اندازی هاب های پستی ، تجهیز مراکز مبادله به سورتینگ هوشمند ، افزایش خطوط حمل و نقل بین استانی، ارتقای ناوگان حمل و نقل با تهیه ۴۰۰ دستگاه خودرو وانت و ۴۰ دستگاه کامیون سرعت سیر مرسولات را افزایش داد.»
سبحانی فر افزود: “با افزایش ترافیک مرسولات پستی به منظور صیانت از مرسولات و جلوگیری از آسیب های احتمالی ۴ هزار ترولی و ۷ هزار باکس برای جابجایی مرسولات و بسته های پستی خریداری و در اختیار واحدهای اجرایی سراسر کشورقرار گرفت.”
مدیرعامل شرکت ملی پست در بخش خدمات نیابتی و الکترونیکی شرکت ملی پست به تفاهم نامه با ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت : «از این پس مکاتبات مردم با بخش های مختلف دولت به صورت  الکترونیکی و از طریق پست انجام می شود و متقاضیان می توانند سرنوشت درخواست و مکاتبه خود را در سامانه رهگیری پست پیگیری کنند.»
وی افزود: «ارائه خدمات نیابتی سایر دستگاه ها علاوه بر افزایش شفافیت و فسادزدایی و کاهش مراجعه مردم به دستگاه ها، در صرفه جویی وقت و هزینه همشهریان نقش مهمی دارد.»
سبحانی فر همچنین از هاب پستی غرب کشور و فرآیندهای عملیاتی و بهره گیری از ظرفیتهای جدید در  مرکز مبادلات همدان بازدید کرد.
گفتنی است معاون و مدیران کل حوزه فنی؛ مدیران کل دفتر مدیرعامل و ارتباطات و توسعه سرمایه انسانی با هدف بررسی اقدامات؛ بخشنامه‌‌ها و فرایندهای عملیاتی در این بازدید وی را همراهی می‌کنند