آمادگی برای قبول و توزیع مرسولات نمایشگاه در ایام تعطیل

آمادگی برای قبول و توزیع مرسولات نمایشگاه در ایام تعطیل
بهمن ۲, ۱۴۰۰
112 بازدید

مدیرعامل شرکت ملی پست  از آمادگی کارکنان پست برای قبول و توزیع مرسولات دومین نمایشگاه مجازی کتاب در ایام تعطیل خبر داد. آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه مجازی کتاب عصر شنبه دوم بهمن ۱۴۰۰با حضور رمضانعلی سبحانی‌فر معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست،  یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی […]

مدیرعامل شرکت ملی پست  از آمادگی کارکنان پست برای قبول و توزیع مرسولات دومین نمایشگاه مجازی کتاب در ایام تعطیل خبر داد.

آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه مجازی کتاب عصر شنبه دوم بهمن ۱۴۰۰با حضور رمضانعلی سبحانی‌فر معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست،  یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، حجت‌الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران و جمعی از مدیران و فعالان حوزه نشر برگزار شد.
مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه شرکت ملی پست ایران در راستای تحقق ایجاد عدالت ارتباطی، در کنار مجموعه‌های فرهنگی قرار گرفت تا بتواند نقش خود را در زمینه عدالت فرهنگی ایفا کند و طعم شیرین فناوری را به مردم بچشاند افزود: «امسال نیز بخش لجستیک و ارسال مرسولات و کتاب‌های این نمایشگاه بر عهده پست خواهد بود و ما با تمام ظرفیت های موجود از فردا آماده خدمت رسانی به دومین نمایشگاه مجازی کتاب هستیم.»
سبحانی فر خاطرنشان کرد: «مفتخریم که بگوییم در سال گذشته که  اولین نمایشگاه مجازی کتاب برگزار شد علیرغم افزایش چند برابری فعالیت شرکت ملی پست به علت شیوع ویروس کرونا و درگیری بسیاری از  همکارانمان، درصد توزیع موفق مرسولات ما بالغ بر ۹۹.۳۷ درصد بوده و بطور میانگین ۸۵۰ هزار مرسوله در ۳.۶۵ صدم روز توزیع شد که طبق آمار ثبت شده در سامانه ما بیش از ۱۷ هزار مرسوله مربوط به نقاط روستایی بوده است.»
وی با بیان اینکه با کسب تجربیات حاصله در دوره گذشته به دنبال این هستیم که نقاط ضعف را برطرف کنیم، افزود: «طی جلساتی که با دست اندرکاران خانه کتاب و ناشرین انجام شده است؛ دستوالعمل اجرایی این طرح تهیه و به تمامی واحدهای اجرایی استان ها ابلاغ شده است. همچنین از طریق ویدوئو کنفرانس سعی کردیم که نیازهای استان ها را شناسائی، بررسی و مرتفع  کنیم و استان ها ملزم هستند که در سطح استانی با همکاری واحدهای تابعه ارشاد، خانه کتاب و ناشرین برای ارائه بهتر خدمات برنامه ریزی و تلاش کنند.»
مدیرعامل شرکت ملی پست در ادامه با اشاره به اهمیت لفاف بندی در خصوص مرسولات ویژه نمایشگاه کتاب و تهیه لفاف توسط ناشرین یادآور شد: «مشکلی که ما سال گذشته داشتیم استفاده از لفاف های غیر استاندارد بود. امسال برای رفع این مشکل استانداردها، شرایط لفاف بندی و بسته بندی مرسولات را طی دستورالعملی به استان ها ابلاغ کردیم که در اختیار ناشرین بگذارند و به همکاران بخش جمع آوری و قبول اعلام کردیم که مجاز هستند چنانچه مرسوله ای فاقد استاندارهای اولیه در خصوص لفاف بندی بود آن را تحویل نگیرند.»
سبحانی فر در ادامه از تقویت ناوگان پستی با افزوده شدن ۴ هزار دستگاه وانت، راه اندازی ۵ هاب منطقه ای مجهز به سورتینگ مکانیزه، تهیه ملزومات صیانت از امانات از جمله چهارهزار ترولی و هفت هزار باکس فلزی خبر داد که باعث افزایش کیفیت، دقت و سرعت در ارسال مرسولات خواهد شد.
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه بر اساس تجربه و تدابیر متخذه همکاران ما در این ایام همگی آماده باش هستند و برای قبول و توزیع مرسولات در ایام تعطیل برنامه ریزی شده است گفت :«به عنوان مثال برای شهر تهران حدود ۱۹ واحد ثابت و سیار اختصاصی با هماهنگی ناشرین برای نمایشگاه کتاب سازماندهی کردیم.»
وی همچنین از امکان رصد لحظه ای از زمان دریافت کتاب توسط پست تا زمان ارسال به دست گیرنده خبرداد و گفت: «پس از دریافت بسته کتاب توسط پست از ناشر، یک پیامک حاوی کد رهگیری برای گیرنده ارسال می شود که می تواند مرسوله خود را رصد کند.»
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست بر اهمیت آدرس نویسی صحیح علی الخصوص درج کدپستی ده رقمی تاکید کرد و عنوان داشت: «فاکتورهایی که بر روی مرسوله کتاب نوشته می شود باید خوانا و به طور مناسب روی لفاف الصاق شود تا در عملیات پستی کنده نشود.»
مدیرعامل شرکت ملی پست در پایان با اشاره به آغاز خرید از نمایشگاه مجازی کتاب تهران از فردا به مدت ۸ روز ابراز امیدواری کرد پست بتواند در این دوره نیز همچون سال گذشته سربلند باشد.